مدیرکل اوقاف اصفهان گفت: منابع مالی برای مرمت امامزادگان از طرح مودت تامین می‌شود اما امیدواریم دستگاه های دولتی، شهرداری‌ها یا دهیاری‌ها برای حفظ و مرمت امامزادگان همکاری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی در ارتباط با تخصیص اعتبار برای مرمت امامزادگان استان اظهار داشت: باید به این نکته اشاره کنم که در ارتباط با تامین اعتبارات لازم در راستای توسعه، عمران و آبادانی، مرمت و ساخت و ساز در کنار بقاع امامزادگان ما هیچ نوع اعتبار دولتی دریافت نمی‌کنیم.

وی افزود: بر این اساس امیدواریم به هر طریق ممکن دستگاه های دولتی، شهرداری‌ها یا دهیاری‌های روستاها در راستای حفظ، مرمت و آبادانی امامزادگان و بقاع فرهنگی ثبت به عنوان میراث فرهنگی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مساعدت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: منابع مالی لازم برای مرمت امامزادگان از طرح مودت تامین می‌شود و به لطف الهی در سال‌های اخیر به ویژه پنج تا شش سال گذشته به اندازه ۳۵ سال انقلاب فعالیت‌های عمرانی در این امامزادگان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این طرح خیران به دور یکدیگر جمع می شوند و در راستای مرمت یک بقعه یا امامزاده تصمیم گرفته می‌شود، بر این اساس بیشتر طرح‌های مرمتی و آبادانی امامزادگان از طریق کمک‌های مردمی و یا حضور خیران بانی تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه ریالی از نذور یک بقعه برای امامزداده دیگر انتقال داده نمی‌شود، ابراز داشت: نذور هر امامزاده متعق به همان امامزاده است به نوعی که حتی اگر برای مرمت و احیای امامزاده‌ای وام از طریق اداره اوقاف در اختیار متولی امامزاده قرار گیرد، اقساط آن با توجه به منابع مالی و درآمد آن بقعه در نظر گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار