رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش سطح تراز آبی دریاچه ارومیه خبر داد و گفت:با آغاز فصل تابستان کاهش تراز دریاچه ارومیه طبیعی است.

فرهاد سرخوش رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به سطح تراز آبی دریاچه ارومیهگفت: تراز آب دریاچه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته یک سانتی‌متر افزایش دارد و به رقم ۱۲۷۰.۷۲ رسیده است.

وی با اشاره به وسعت دریاچه در مقایسه مدت مشابه سال گذشته گفت: خوشبختانه وسعت دریاچه با افزایش روبه‌رو بوده و وسعت آن به ۲ هزار ۲۵۳ کیلومتر مربع رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ کیلومتر افزایش دارد.

 رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربیبا اشاره به حجم آب موجود در دریاچه  نیز بیان کرد: حجم آب موجود در دریاچه نیز به رقم یک میلیارد ۹۵ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ میلیون متر مکعب افزایش دارد.

سرخوش با اشاره به اینکه هیچ ورودی آب به دریاچه وجود ندارد گفت:با آغاز فصل تابستان و افزایش دما ،تبخیر از سطح دریاچه ارومیه زیاد خواهد شد و احتمالا با کاهش تراز مواجه شویم که این امر کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/م

افزایش یک سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.