رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: طی ۳ ماه نخست امسال 714 مورد عملیات توسط آتش نشانان این استان انجام شده است.

انجام 714 مورد عملیات توسط آتش نشانان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رضا بیاناتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان بابیان اینکه طی  3 ماه امسال ۳۹ هزار و ۷۸۶ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است، گفت: از این تعداد ۷۱۴ مورد منجر به عملیات شده، یک هزار و ۶۱۴ مورد برای دریافت مشاوره بوده، ۷ هزار و ۷۶ تماس اشتباه بوده، ۳۰ هزار و ۳۷۸ مورد ایجاد مزاحمت و ۴ مورد اعلام حریق کذب بوده است.

وی با بیان اینکه از عملیات انجام شده ۴۳۱ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است، عنوان کرد: نجات افراد محبوس شده در آسانسوربا ۹۶مورد، نجات حیوانات با ۷۶ مورد، مهار حیوانات با ۶۳ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۵۷ مورد و رفع آبگرفتگی و نجات در سیلابها با ۴۰مورد بیشترین عملیات این حوزه را در بر گرفته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه بیشترین کاربری عملیات امداد و نجات مسکونی، وسایل نقلیه و تجاری بوده است، عنوان کرد: در عملیات امداد و نجات ۳۰۲ نفر با تلاش آتش نشانان نجات یافته، ۲۹ نفر مصدوم شده اند و یک نیزنفر جان باخته است.

بیاناتی از انجام ۲۸۳ عملیات اطفا حریق در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: اطفا حریق وسایل نقلیه با ۵۶ مورد، پوشش گیاهی با ۵۶ مورد، اماکن مسکونی با ۴۱ مورد و باغات و فضای سبز با ۲۶ مورد بیشترین کاربری عملیات اطفا حریق را شامل شده است.

وی با بیان اینکه علت وقوع ۱۵۲ حادثه آتش سوزی غیر عمدی، ۱۲۶ مورد عمدی و ۵ مورد در دست بررسی کارشناسی است، افزود: در این حوادث  ۱۵ نفر مصدوم و ۱۳ نفر یا تلاش آتش نشانان نجات یافته اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان همچنین از انجام ۲۴ عملیات احتیاط حریق و حوادث در 3 ماهه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس و حیاتی، ۵ مورد ابلاغی از طرف شورای تامین و ۳ مورد عملیات احتیاط در مناسبت ها بوده است.

انتهای پیام/ب

انجام ۲۸۳ عملیات اطفا حریق در 3 ماهه امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.