تولید ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور در فارس/ فراهم کردن زمینه استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در ارتقای دانش کشاورزی کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور در فارس تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور در فارس تولید می‌شود، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در فارس صورت گرفته، اما کافی نیست و تهیه سند استراتژیک، جامع در حوزه‌های مختلف که مورد اتفاق دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم باشد، الزامی است.

وی درخصوص رویکرد‌های این کمیسیون در اجلاسیه سوم از مجلس دهم با بیان اینکه رویکرد ما تعامل بین دولت و مجلس و برمبنای قانون است، و بالاخره دستگاه‌ها بر اساس قانون راه‌اندازی شده اند، اضافه کرد: انتظار می‌رود که وظایف و ماموریت‌های خود را براین مبنا، نه کمتر و نه بیشتر انجام دهند.

کیخا تصریح کرد: بسیاری از تحقیقات و تجربیات در خارج از مرز‌های کشور وجود دارد، و یکی از رویکرد‌های این کمیسیون، برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی است.

وی ادامه داد: ایران در خیلی از سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی مثل سازمان خوارو بار کشاورزی جهانی با پرداخت حق عضویت، عضو است که از ظرفیت‌های علمی و فنی این نهاد‌ها استفاده لازم نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: یکی از برنامه‌های محوری کمیسیون فراهم کردن زمینه استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در ارتقای دانش و تکنولوژی کشاورزی، آب و محیط زیست در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ن

سهم فارس در تولید محصولات کشاورزی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار