مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت: کتاب های ویترینی موجود در ادارات جهت غنی سازی کتابخانه های جدید جمع آوری می شود.

جمع آوری کتاب های ویترینی در ادارات همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  مهرداد نادری‌فر، مدیر کل امور اجتماعی استانداری امروز در انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان افزود: در برنامه ششم توسعه اهداف خوبی برای رشد در حوزه منابع کتابخانه‌ای و عضوگیری پیش‌بینی شده است.

نادری فر بیان کرد: همه ما باید با تمام بضاعتی که در اختیار داریم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم تا این امر به عنوان یک ارزش در جامعه مطرح شود و صداو‌سیما بر اساس وظیفه ذاتی خود در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه امر کتابخوانی را مناسبتی و محدود به ایام خاصی در سال نداشته باشیم عنوان کرد: جمع آوری کتابهای مازاد از سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی با توجه به اینکه در بسیاری ادارات کتابها به عنوان ویترین قرار داده شده می‌تواند در غنی سازی کتابخانه‌ها بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان افزود: به دستور معاون سیاسی استاندار این اقدام را در ابتدا از استانداری همدان آغاز می‌کنیم و سپس کتابها از سایر نهادها جمع آوری می‌شود.

نادری فر میزان نیم درصد اعتبارات از شهرداریها که حق کتابخانه ها است از ده شهرداری تعیین تکلیف شده و پیگیر ما بقی شهرداریها نیز هستیم و لیست شهرداریهایی که نیم درصد حق کتابخانه‌ها را پرداخت نکرده اند را به معاونت سیاسی ارائه می دهیم تا برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی بیان کرد: ضریب نفوذ کتاب به ازای هر 100 نفر در استان همدان از 71 به 75 نسخه کتاب در سال 97 می‌رسد که این رقم پایین بوده و انتظار داریم تا به میزان بیشتری افزایش یابد.


انتهای پیام/ج

کتاب های ویترینی در ادارات جمع آوری می شود

برچسب ها: استانداری ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.