رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی (ص) العالمیة مشهد از برگزاری همایش علمی تمدن اسلامی با محوریت نقش و رسالت علمای افغانستان در این شهر خبر داد.

مشهد میزبان همایش علمی تمدن اسلامی با محوریت نقش و رسالت علمای افغانستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌السلام محمدحسین مهدوی مهر، رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی (ص) العالمیة مشهد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:همایش علمی تمدن اسلامی (گذشته، حال و آینده) با محوریت نقش و رسالت علمای افغانستان که در محل مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی (ص) العالمیة مشهد با حضور بیش از ٣٠٠ نفر از بزرگان شیعه و اهل تسنن افغانستان، ۱۲ و ۱۳ تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.

وى گفت: به دلیل وجود مجموعه مذاهب اسلامی در گرگان و همچنین علاقه مندی این علما برای حضور در این همایش تصمیم نهایی بر آن شد که این همایش علمی را در روز شنبه ۱۶ تیرماه در گرگان نیز برگزار شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی (ص) العالمیة مشهد محور‌های همایش را در شش بخش کلی معرفی کرد و اظهار داشت: مفهوم شناسی و مباحث کلی تمدن اسلامی، مؤلفه‌های سازنده تمدن اسلامی، ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری تمدن اسلامی، نقش علما افغانستان در تمدن اسلامی، تمدن اسلامی و چالش‌های معاصر و الزامات احیای تمدن اسلامی و رسالت علما افغانستان از جمله محور‌های این همایش علمی خواهد بود.

مهدوى مهر اضافه کرد: در این همایش علمی فرصت کافی برای بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های علما وجود دارد و هر کدام از اندیشمندان می‌توانند نظرات خود را بیان کنند.

وى همچنین در پایان اظهار داشت: این همگرایی علما و شخصیت‌های مختلف و بیان نظرات و دیدگاه‌ها در‌ای همایش پیام وحدتی به دنبال دارد که باعث یأس دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام // م. ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار