وب‌سایت صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی اذعان کرد سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل در برابر حمله‌‌های گسترده موشکی ناکارآمد است.

دبکافایل: گنبدآهنین اسرائیل توان مقابله با حمله‌های موشکی حزب‌الله را نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت «دبکا فایل» در مطلبی به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به «گنبد آهنین» در برابر حمله‌های موشکی احتمالی اذعان کرد.

وب‌سایت دبکا فایل وابسته به محافل امنیتی اسرائیل  در گزارش خود نوشت:‌ باتریهای ضدموشکی گنبد آهنین برای پوشش همزمان دو جبهه شمالی(جولان) و جنوبی (نوار غزه) کافی نیست و اگر مرکز اسرائیل هدف حمله موشکی قرار گیرد باید شمار آنها افزایش یابد.

دبکافایل با اشاره به حملات راکتی گسترده اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین افزود:‌ حماس در روزهای ۲۰ و ۲۷ ماه ژوئن بیش از ۱۰۰ موشک و راکت را از نوار غزه به سمت شهرها و روستاهای اسرائیل شلیک کرد. گرچه اعلام هشدارها و پناه‌ بردن افراد به پناه‌گاه‌ها شمار زخمی‌ها را کاهش داد، اما این مسئله را نیز روشن کرد که باتریهای گنبد آهنین دربرابرحملات گسترده و سنگین راکتی کارایی ندارند.

این وب‌سایت صهیونیستی در خصوص ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی اسرائیل در برابر حملات راکتی سنگین حماس می‌نویسد: از آنجایی که هم‌اکنون عملیات ارتش سوریه در مناطق جنوبی این کشور و مرزهای شمالی اسرائیل (جولان) در جریان است، بخش زیادی از سامانه دفاع موشکی به این منطقه منتقل شده است؛ به همین دلیل این سامانه در برابر حمله راکتی سنگین حماس کارایی نداشت. اگر مرکز اسرائیل هدف حمله موشکی قرار گیرد این نقص سامانه دفاع موشکی خسارات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد.

دبکا فایل در ادامه تأکید می‌کند: ژنرالهای ارتش  و استراتژیست‌های اسرائیل از این واقعیت تلخ آگاه‌اند و به‌خوبی می‌دانند در صورت حمله موشکهای نقطه‌زن، به ویژه از نوع موشکهایی که حزب‌الله در اختیار دارد،‌ گنبد آهنین در محافظت از تأسیسات راهبردی در سراسرمناطق اسرائیل ناکارآمد خواهد بود. این موشکها می‌توانند از سوریه، لبنان، یا نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شوند.

این وب‌سایت امنیتی رژیم صهیونیستی  در پایان به مقامات اسرائیل هشدار می‌دهد که این نقص سامانه دفاع موشکی باید هرچه زودتر رفع شود.

پیش‌تر نیز روزنامه عبری زبان معاریو در گزارش دوم ژوئن خود به نقل از «گادی یارکونی»، شهردار عسقلان، از شهرک‌های مجاور نوار غزه نوشت: شهرک‌های پشت نوار غزه از حملات راکتی فلسطینی‌ها رنج می‌برد و سامانه ضدموشکی گنبد آهنین قادر به مقابله کامل با این حملات نیست به طوری که برخی موشک‌ها به داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین اصابت می‌کند. اگر چه این موشک‌ها به مناطق غیر مسکونی برخورد کرده است.

شهردار عسقلان همچنین بر ضرورت جستجوی یک سامانه ضدموشکی جدید برای رژیم صهیونیستی غیر از سامانه گنبد آهنین تاکید کرد. 

انتهای پیام/

اذعان وبگاه صهیونیستی به ناکارآمد بودن گنبد آهنین در برابر حملات موشکی احتمالی حزب‌الله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
انشالله پیروزی یمن
Iran (Islamic Republic of)
آقآی مهدی
۱۵:۱۷ ۱۱ تير ۱۳۹۷
مرگبر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۷
گرونی و تورم چی شد
Norway
هادی
۱۱:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
با توکل به خدا و راهنمایی رهبری و همت همه مثل انگشتهایی که مشت میشه دشمنان و خائنین ( چه خارجی باشه چه داخلی ) رو نابود می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۹۷
لعنت بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۷
انشالله نابودی رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار