رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان فاریاب گفت:یکی از چالش‌های امروزی جامعه، پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر و زنانه شدن اعتیاد است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛علی نیک نفس، فرماندار و رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان فاریاب درجلسه شورای اداری مدیریت آموزش وپرورش شهرستان فاریاب گفت:اعتیاد زمینه سازآسیب‌های اجتماعی است وفردمعتادبیشتربه سمت آسیب‌های اجتماعی گرایش دارد.

وی افزود: یکی از چالش‌های امروزی جامعه، پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر و زنانه شدن اعتیاد است که باید به این دو امر و مبارزه علمی و عملی با آن توجه شود.

وی با اشاره به نقش مدرسه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، افزود: رفتار‌های پرخطر و به ویژه ترویج مصرف مشروبات الکی در کنار مصرف مواد مخدر تهدیدی جدی برای نوجوانان کشور است.

نیک نفس مقوله اعتیاد را یکی از اصلی‌ترین توطئه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمدادکرد و اظهارداشت:دشمنان انقلاب اسلامی در ضربه زدن به جوانان کشورمان از هر راهی وارد شده و اکنون نیز به طرق مختلف در حال ترغیب و تشویق جوانان نسبت به مصرف موادمخدر صنعتی هستند و برماست که با توان همه جانبه در مقابل این توطئه‌های عظیم مقابله کنیم.

سرهنگ سلیمانی فرمانده نیروی انتظامی دراین جلسه، اعتیاد را، تهدیدی جدی برای امنیت جامعه و آرامش عمومی برشمرد و افزود:مشارکت و همت جمعی، راهکاری مهم و کاربردی در مبارزه با موادمخدر و ریشه کنی معضل اعتیاد است.

اسماعیل پهلوانی پورمدیرآموزش وپرورش شهرستان فاریاب دراین جلسه براهمیت برگزاری دوره‌های آموزش خانواده ویژه اولیاودانش آموزان تاکیدکرد.

وی، ترویج ارزش‌های اخلاقی و دینی در جامعه بخصوص قشر جوان، آموزش مستمر مهارت‌های زندگی، بسترسازی برای اشتغال جوانان، تعامل هدفمند و سازنده سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و دانشگاهی، به تصویر کشیدن آسیب‌های ناشی از اعتیاد و تقویت روابط عاطفی و صمیمیت بین اعضای خانواده را، از جمله راهکار‌های مهم پیشگیری از اعتیاد، برشمرد.
انتهای پیام/ی

اعتیاد، زمینه سازآسیب‌های اجتماعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار