رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف فارس از رقابت ۲۹۰ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در مرحله استانی خبر داد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  با بیان اینکه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در این استان در روز‌های ۲۰ و ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: ۱۱۰ نفر آقا و قریب ۱۸۰ نفر خانم در مرحله شهرستانی به این مرحله راه پیدا کردند.

راهیابی ۶۰۶ نفر به مرحله استانی آزمون معارف

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به رشته‌های آوایی است، گفت: در مرحله شهرستانی رشته‌های معارفی شامل تفسیر، نهج‌البلاغه و حفظ موضوعی ۶۰۶ نفر در سطح استان حد نصاب نمره را کسب کرده و به این مرحله راه پیدا کردند.

جلالی اظهار کرد: مرحله استانی رشته‌های معارفی در ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه (ع) شیراز برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه هنوز آمار دقیق تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات مشخص نیست، گفت: به یاری خدا تا آخر این هفته جدول‌بندی زمان دقیق برگزاری رشته‌های مختلف مسابقات به همراه تعداد شرکت‌کنندگان اعلام خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس مکان برگزاری مسابقات آوایی بانوان را سالن عترت این اداره‌کل و مسابقات آوایی آقایان را حرم علی‌بن حمزه (ع) اعلام کرد.

قضاوت ۱۲ داور در مرحله استانی مسابقات آوایی

وی همچنین از حضور ۱۲ نفر در این مسابقات خبر داد و گفت: ۶ نفر داور آقا و ۶ نفر داور خانم در این مسابقات به قضاوت خواهند پرداخت.

افزودن آزمون کتبی به رشته‌های آوایی

جلالی اظهار کرد: امسال اولین سالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه آزمون کتبی را برای رشته‌های آوایی به‌صورت سیستمی اجرا می‌کند که نمره این آزمون کتبی ضریبی در نمره نهایی شرکت‌کنندگان دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در پایان یادآور شد که علاقه‌مندان جهت دریافت منابع رشته‌های خود به‌صورت مجزا می‌توانند به سایت مسابقات سراسری قرآن مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: قرآن ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار