مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از آغاز طرح نشاط معنوی از ۱۶ تیرماه خبرداد.

برنامه ریزی نشاط معنوی دانش آموزان در بقاع متبرکه استان مرکزیحجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان طرح نشاط معنوی از ۱۶ تیرماه در بقاع متبرکه استان آغاز می‌شود وتا تا ۳۱ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام دلاوری افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در مناسبت های مختلف کار ویژه های مختلفی را برای اجرا در دستور کار خود داردکه یکی از این برنامه ها اجرای طرح «نشاط معنوی» است و در قالب این طرح برنامه‌های متنوع و مفیدی در ایام تابستان در سطح بقاع متبرکه پیش‌بینی و اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، هدف از اجرای این طرح بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ‌در تمامی نقاط استان مر کزی دانست واضافه کرد کلاس‌های طرح نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای حضور ۳هزارو ۶۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

پیش بینی برنامه برای کوکان،و خانواده  در بقاع متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: برپایی ۲۰ غرفه کودک و نوجوان، برپایی ۷ غرفه مشاوره خانواده و مسائل اعتقادی، اعزام ۱۵ مبلغ به بقاع متبرکه و برپایی چهار غرفه چند رسانه ای از دیگر برنامه هایی است که در راستای اجرای این طرح در بقاع متبرکه استان مرکزی اجرا می شود.

وی بیان کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی، برگزاری کلاس‌های احکام و آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، برگزاری کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و غیره، برگزاری کلاس‌های هنری و ورزشی از جمله محورهای تعیین شده در این طرح است.

حجت‌الاسلام دلاوری اظهار کرد: سازمان های نظیر بسیج، تبلیغات، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه های طرح «نشاط معنوی» با اوقاف همکاری دارند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.