رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت : کلاس آموزشی دامداران روستای دهشادوئیه و منطقه مدوارات با موضوع بهداشت دام و جایگاه و آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو برگزار گردید.

برگزاری کلاس آموزشی ویژه دامداران شهربابکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت : کلاس آموزشی دامداران روستای دهشادوئیه و منطقه مدوارات با موضوع بهداشت دام و جایگاه و آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو برگزار شد.

وی با بیان اینکه بهداشت جایگاه دام از مهمترین فاکتورهای مدیریتی برای کنترل سلامتی گله و کاهش هزینه های دامداری محسوب می شود، افزود : انتظار می‌رود که با اطلاع‌رسانی و برگزاری کلاس های آموزشی در رابطه با رعایت نکات بهداشتی و استفاده بهینه از جایگاه بتوانیم از این طریق موارد بیماری در سطح شهرستان را به حداقل رسانده و شاهد رشد صنعت دامداری در شهرستان باشیم.

اسدی ضمن اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو با رعایت بهداشت دام و جایگاه قابل پیشگیری است در پایان تصریح کرد : این بیماری در دام بدون علائم و در انسان بسیار خطرناک و کشنده می‌باشد که با رعایت توصیه‌های بهداشتی مانند سم پاشی دام و جایگاه ، رعایت اصول بهداشتی، ضد عفونی کامل دامداری می‌توان از گسترش و شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/س

 

کلاس آموزشی دامداران روستای دهشادوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار