مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان از کنترل شدن وضعیت مسمومیت در رامهرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد صفدری،  مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وضعیت مسمومیت  گفت: تعداد مراجعه کنندگان با عارضه مسمومیت اهالی بخشی از روستاهای دهستان ابوالفارس رامهرمز کاهش قابل توجهی یافته و وضعیت در کنترل است.

وی افزود: از امروز صبح تاکنون نیز تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ناشی از مسمومیت، انگشت شماری بوده که به صورت سرپایی درمان شدند.

صفدری عنوان کرد: بیشتر مراجعه کنندگان از روستای شهید رایگانی بودند و با توجه به وضعیت خاموشی در تاسیسات آب منطقه و تعویض الکتروپمپ، 20 ساعت وقفه در آبرسانی انجام شد و پس از وصل شدن نیز آب شبکه از نظر وضعیت کلر باقی مانده مطلوب نبود و برخی از اهالی روستاها از آب چشمه استفاده کردند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به حل شدن مشکل بهداشت آب بیان کرد: با همراهی آب و فاضلاب روستایی شهرستان و انجام بازدید مشترک برای نظارت بر کلر باقی مانده، مشکل بهداشت آب این منطقه حل شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: تعدادی از افراد در دوره پنهان بیماری بودند و دیرتر علایم را نشان دادند که البته الگوی انتقال فرد به فرد در اثر شسته نشدن صحیح دست و انتقال از طریق بزرگسالان نیز در سرایت این بیماری موثر بوده است.

صفدری در پایان با اشاره با تامین آب با تانکر اشاره کرد و گفت: آب و فاضلاب در زمانی قطعی آب باید آب جایگزین را با تانکر تامین می کرد اما این کار انجام نشد البته تعویض فوری الکتروپمپ در 15 تا 16 ساعت انجام داد.

انتهای پیام/م

تعداد مسمومان ابوالفارس رامهرمز از مرز ۳۰۰ نفر گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۷
خدا رحم کنه