منبع وابسته به وزارت امور خارجه یمن در صنعا ادعای وزیر مشاور در امور خارجه امارات را، که گفته بود حملات ائتلاف زیر نظر عربستان علیه ساحل غربی یمن متوقف شده است، تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، منبع وابسته به وزارت امور خارجه یمن در صنعا ادعای وزیر مشاور در امور خارجه امارات را، که گفته بود حملات ائتلاف زیر نظر عربستان علیه ساحل غربی یمن متوقف شده است، تکذیب کرد.

هم زمان شرف غالب لقمان سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز خبر داد، درگیری‌ها در ساحل غربی همچنان ادامه دارد و اقدام امارات در چارچوب خرید فرصت برای بهبود شرایط مزدورانی است که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی ارتباط آن‌ها را در چندین منطقه قطع کرده اند.

خبرنگار المیادین در گزارشی در این زمینه تصریح کرد، درگیری میان نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیرو‌های وفادار به عبد ربه منصور هادی و ائتلاف زیر نظر عربستان از سوی دیگر همچنان در منطقه مرزی جبل النار که در حدفاصل جیزان عربستان و حرض یمن قرار دارد ادامه دارد. در این منطقه موفقیت ارتش و کمیته‌های مردمی در ناکام گذاشتن پیشروی نیرو‌های عبد ربه منصور هادی موجب شد تا ده‌ها نفر از این نیرو‌ها کشته یا زخمی شوند.

امتداد درگیری‌ها به منطقه مرزی در شرق منطقه کوهستانی ام بی سی جیزان نیز رسید، نتیجه درگیری‌ها در این منطقه ده کشته از نیرو‌های وفادار به عبد ربه منصور هادی بوده است. همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با گلوله‌های توپخانه و کاتیوشا مواضع ارتش عربستان را در چندین روستای جیزان و عسیر و پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های سودانی در شمال صحرای میدی هدف قرار دادند.

در همین حال وزارت دفاع یمن از کشته یا زخمی شدن تعدادی از نظامیان سعودی در عملیاتی هجومی در نجران خبر داد.

هواپیما‌های ائتلاف زیر نظر عربستان نیز به حملاتشان علیه مناطق مختلف در استان صعده یمن ادامه دادند. نیرو‌های مشترک یمن در عملیاتی هجومی در جبهه کرش و جبهه خب و الشعف در استان لحج مواضع نیروی وفادار به منصور هادی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

متجاوزارن همچنان به ساحل غربی یمن حمله می‌کنند

برچسب ها: یمن ، عربستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار