معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس از معرفی هزار و ۳۷۷ طرح اشتغال روستایی در بخش کشاورزی استان به بانک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جعفر صبوری‌پور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه از مجموع اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومانی اشتغال پایدار روستایی استان فارس ۴۵ درصد آن یعنی نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است، گفت: هزار و ۳۷۷ طرح کشاورزی با ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار در کارگروه فنی استان مصوب و به سیستم بانکی فارس معرفی شده است.

وی با بیان اینکه از هزار و ۳۷۷ طرح که به بانک ارسال شده ۲۲۸ طرح با ۸۳ میلیارد تومان در بانک مصوب شده است، افزود: از این ۸۳ میلیارد تومان تاکنون ۳۸ میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

صبوری‌پور با بیان اینکه عمده تسهیلات بخش کشاورزی از طریق بانک کشاورزی پرداخت می‌شود، بیان کرد: از هزار و ۳۷۷ طرح اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی ۹۶۱ طرح به بانک کشاورزی معرفی شده است که ۱۲۶ طرح آن با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در این بانک مصوب شده و ۸۸ طرح با اعتبار ۳۴.۵ میلیارد تومان نیز تاکنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید ۴ بانک عامل پرداخت این تسهیلات هستند، گفت: سود این تسهیلات ۶ درصد و بازپرداخت آن ۸ ساله است و خانه، زمین روستایی، اراضی کشاورزی و محل اجرای طرح به عنوان وثیقه این تسهیلات پذیرفته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در طرح اشتغال فراگیر نیز ۱۸۷ طرح با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به بانک معرفی شده است، گفت: از آنجا که این طرح دیر ابلاغ شد و طرح‌های مصوب با تاخیر به بانک معرفی شد عمده آن‌ها در بانک‌ها در حال بررسی است و تنها یک طرح منجر به پرداخت شده است.

انتهای پیام/ر

معرفی طرح های اشتغال روستایی فارس به بانک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار