به زودی شر آمریکایی‌ها از سر مردم سوریه کم خواهد شد/ موفقیت‌های دولت سوریه به معنای آغاز پیروزی‌های آنهاست/ مردم عراق و سوریه پاسخ دولت آمریکا را خواهند دادولایتی درباره پیروزی‌های اخیر دولت سوریه گفت: این موفقیت‌ها به معنای آغاز پیروزی است و مردم سوریه جواب دولت‌های خاصم خواهند داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه ضمن خوش‌‌آمد گویی به او گفت: پیروزی‌های دولت، ملت و ارتش سوریه در عرصه‌های مختلف علی‌الخصوص پیروزی‌های کشور در الدرعا و بازپس‌گیری این منطقه مهم در جنوب سوریه را تبریک می‌گوییم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه دشمن اصلی ایران و سوریه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت سعودی هستند، اظهار کرد: آنها همچنان به تلاش‌های خود علیه دولت مستقل سوریه ادامه می‌دهند و بدون آنکه دستورالعملی مشخص از مجامع بین‌المللی داشته باشند و بدون دعوت‌نامه از سوی دولت سوریه به تلاش‌های خود علیه این کشور ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: همین خوی تجاوز‌گری دولت‌های تجاوز‌گر است که سبب شده آنها چندین هزار نیرو را در فرات مستقر کنند.

مردم عراق و سوریه پاسخ دولت آمریکا را خواهند داد

ولایتی با اشاره به پیروزی‌های دولت سوریه در منطقه الدرعا گفت: بی‌تردید این موفقیت‌ها آغاز پیروزی‌های دولت سوریه است و دیر یا زود آمریکایی‌ها باید عقب‌نشینی کنند تا شر آنها از سر مردم سوریه کم شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خصوص بمباران اخیر نیروهای عراقی و سوری اظهار کرد: بمبارانی که اخیرا بر علیه نیروهای عراقی و سوری در جنوب شرقی کشور سوریه انجام گرفته است، سبب به شهادت رسیدن تعداد بسیار زیادی از نیروها شده است که یقیناً دیر یا زود پاسخ قاطعی را از مردم عراق و سوریه دریافت می‌کنند.

همچنین در ادامه عاطف النداف وزیر آموزش عالی کشور سوریه با بیان همکاری‌های آموزشی میان 2 کشور گفت : همکاری‌های خوبی با وزارت بهداشت ایران و آموزش عالی این کشور داشته ایم و امیدواریم که ادامه پیدا کند و سمت عملیاتی شدن آن‌ها پیش برویم.

وزیر آموزش عالی کشور سوریه با اشاره به پیام‌های رئیس جمهور دولت سوریه به ایران اظهار کرد : من حامل پیام‌های رئیس جمهور کشور سوریه به شما و رهبر معظم کشور ایران هستم.

گسترش همکاری ایران و سوریه در علوم پزشکی

ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران و با اشاره به رشته‌های با فناوری بالا در زمینه‌های مختلف گفت: یکی از این رشته‌ها پزشکی است که باید  شرایط و زمینه‌های مناسب همکاری میان ما و برادران سوری فراهم شود تا رشته‌های تحصیلی به ویژه علوم پزشکی به صورت متقابل گسترش پیدا کند.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد با توجه به امکاناتی که دارد دوره‌های مشترک آموزش زبان فارسی را با همکاری اساتید سوری و ایرانی برگزار می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.