به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از حضورش در سازمان تامین اجتماعی نوشت. او معتقد است در این سازمان شاهد محقق شدن بخش مهمی از خدمات دولت الکترونیک بوده است.این خدمات باعث شده کار مردم و خدمات دهندگان آسان شود.اما وزیر به عملکرد برخی از سازمان ها از بابت اجرایی نشدن دولت الکترونیک منتقد است چرا که زیرساخت های این تغییر مدت هاست توسط وزارت ارتباطات آماده شده است.
دولت الکترونیک یا دولت دیجیتالی به استفاده دولت از فناوری اطلاعات برای جابهجایی اطلاعات اطلاعات بین مردم ، سازمان ها ، بازار و ارکان دیگر دولتی گفته می شود.
محمدجواد آذری جهرمی در این پست نوشت:
به اجرای دولت الکترونیکی امیدوارتر شدم
امروز در سازمان تامین اجتماعی شاهد اجرای بخش مهمی از خدمات دولت الکترونیکی، مرتبط با موضوع فعالیت های این سازمان بودم. نوبت دهی الکترونیک، نسخه نویسی الکترونیک، پرونده الکترونیکی سلامت، تامین اجتماعی همراه و خدمات دیگری که کار مردم و خدمات دهندگان حوزه سلامت را سهل و ساده و سالم می کند.
یکی از این خدمات صدور دفترچه بیمه از طریق وب و ارسال سریع آن به محل کار یا زندگی است که نمونه آن برای من صادر و همانجا ارسال شد.
البته طراحی و اجرای این خدمات شاخه های پراکنده ای از رودخانه بزرگ دولت الکترونیکی است و زمانی کامل می شود که این خدمات در همه دستگاههای دولتی و برای همه مردم یکپارچه و هماهنگ و تبدیل به دریا شود.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مدتهاست که زیرساخت های مورد نیاز اجرای دولت الکترونیکی را فراهم کرده است اما بزرگترین مانع اجرای آن همکاری نکردن برخی از دستگاههای برای اجرای این طرح یا جزیره ای عمل کردن آنهاست.
#دولت_الکترونیکی
#شفاف_سازی
انتهای پیام/