هشدار رئیس اداره دامپزشکی شیراز؛

شهروندان از خرید مرغ‌های بومی خودداری کنند/ خطر ابتلا به آنفولانزای پرندگان

خطر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغ‌های بومی وجود دارد و مردم از خریدن این نوع مرغ‌ها خودداری کنند.

عبدالرضا وفا رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: بیماری آنفلوانزا توسط پرندگان مهاجر و وحشی ابتدا به مرغ بومی منتقل و مرغ‌های بومی نخستین سطح انتقال این بیماری محسوب می‌شوند.

وی افزود: مرغ‌های بومی مبتلا به این بیماری آن را به انسان و یا مرغداری‌های صنعتی منتقل می‌کنند و به این علت وجود جوجه‌های رنگی و مرغ‌های بومی که واکسیناسیون نشده اند و در مجاورت پرندگان وحشی و مهاجر نیز قرار دارند بیشترین احتمال ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان را دارا هستند.

وفا از احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان خبر داد و اظهار کرد: مردم باید نکات بهداشتی را رعایت و از نگهداری طیور زنده و جوجه‌های رنگی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو کانون این بیماری در مراکز نگهداری مرغ بومی در شهرستان شیراز و در منطقه بید زرد و یکی از مرغ زنده فروشی‌های چهارراه مشیر شناسایی شد، تصریح کرد: در این زمینه بیش از هزار قطعه مرغ بومی، پرنده و کبوتر در این محدوده معدوم و شش مغازه هم بسته شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز اضافه کرد: در منطقه بید زرد در جنوب شیراز هم ۱۵۰ قطعه مرغ بطور کامل معدوم و ۹ مغازه بسته شد.

وفا اظهار کرد: علیرغم اینکه هم اکنون ۲۷ استان درگیر این بیماری هستند خوشبختانه تاکنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مرغداری‌های صنعتی شهرستان شیراز را درگیر نکرده است.
انتهای پیام/ر

خطر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار