عضو کمیسیون فرهنگی گفت: کمیته ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی از شهریور در این کمیسیون تشکیل شده تا بودجه 80 دستگاه فرهنگی را بررسی کند.

بودجه دستگاه‌های فرهنگی در کمیته‌ای خاص از شهریور بررسی می‌شوداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: آقای لاریجانی رئیس مجلس در نشست امروز حضور یافت و اعضا دغدغه ها و نظرات خود را نسبت به مسائل فرهنگی با وی در میان گذاشتند.

عضوکمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه درباره فضای مجازی مباحث جدی مطرح شد، افزود: درباره بحث تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی دیدگاه‌های مختلفی بیان شد، بخشی تشکیل هر چه زودتر آن را در خواست کردند و برخی دیگر نیز اعلام کردند در صورت عدم تشکیل این کمیسیون بحث فضای مجازی به کمیسیون فرهنگی واگذار شود.

وی مشکلات حوزه کاغذ را یکی دیگر از مباحث جلسه ذکر کرد و گفت: کاغذ در حوزه کالاهای اساسی قرار دارد و باید به صورت جدی تر به آن پرداخته شود.

نماینده مردم فریمان از انتقاد کمیسیون فرهنگی به برخی فراکسیون های مجلس خبرداد و اظهار کرد: اعضا نسبت به دخالت فراکسیون هایی مانند ورزش، گردشگری و ... در حوزه فعالیت های کمیسیون فرهنگی انتقاد کردند که رئیس مجلس قول پیگیری این موضوع را به نمایندگان داد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه موضوع لوایح و طرح‌های ارجایی به کمیسیون فرهنگی هم مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده تنها به کمیسیون اقتصادی ارسال شده است در صورتی که در حوزه فرهنگی مانند سینماداران، ناشران، مطبوعات، کتابفروشی‌ها حوزه سمعی و بصری و شرکت‌های تولیدمحتوا در فضای مجازی بحث مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، لذا این موضوع باید در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده حتی به عنوان یک کمیسیون فرعی هم به کمیسیون فرهنگی ارجاع نشد که لاریجانی در پاسخ به انتقاد نمایندگان اعلام کرد که این موضوع را از طریق پزشکیان پیگیری خواهد کرد. زیرا این خبطی خواهدبودکه در آینده گریبان فرهنگ را می‌گیرد.

وی با اشاره به بررسی موضوع بودجه دستگاه های فرهنگی در نشست امروز هم گفت: برخی دستگاه‌های فرهنگی نباید در بودجه هر طور که می‌خواهند اعمال سلیقه می کنند، بنابراین قرار شد کمیته ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی از شهریورماه در این کمیسیون تشکیل شده تا بودجه 80 دستگاه فرهنگی مانند صدا وسیما، وزارت ارشاد، سازمان حج و زیارت، وزارت ورزش و جوانان و... را بررسی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این کمیته بعد از بررسی ها چنانچه دستگاهی امتیاز منفی داشته باشد، نتیجه در بودجه سالانه آنها تاثیرخواهد داشت. تا این دستگاه‌ها نظامند و با ضابطه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار