به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ملیحی مدیر طرح میز خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور در همایش توجیهی میز خدمت حضوری و الکترونیکی با بیان اینکه اولویت دولت میز خدمت الکترونیکی و بعد از آن رفتن به سمت میز خدمت حضوری است، گفت: استقرار میزهای خدمت حضوری موقتی است و بعد از چند سال همه این خدمات باید به صورت الکترونیک ارائه شود.
وی افزود: در میزهای خدمت جدید، علاوه بر اطلاعرسانی به ارباب رجوع، پذیرش درخواست آنان نیز انجام میشود.
ملیحی با اشاره به اینکه خیلی از اصلاح فرایندها در دستگاههای دولتی از اطلاعرسانی گویا و پاسخگو بودن به ارباب رجوع آغاز میشود، گفت: وظیفه اصلی میز خدمت اطلاعرسانی شفاف به ارباب رجوع و پیشگیری از سردرگمی آنان است.
مدیر طرح میز خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در میزهای خدمت ارائه یک بسته اطلاعرسانی مناسب و شفاف در مسیر رسیدگی به پرونده اربابرجوع الزامی است، افزود: کارشناسان میزهای خدمت باید خود مسیر پرونده ارباب رجوع را پیگیری کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز با بیان اینکه نگاه ویژهای که دولت به تکریم ارباب رجوع داشته سبب راهاندازی میز خدمت در دستگاههای اجرایی شده است، گفت: به واسطه همکاری دستگاههای اجرایی، استان فارس یکی از استانهای پیشرو در راهاندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی است.
تاجگردون با بیان اینکه از آذرماه ۹۶ به مدت یک سال برای راهاندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی مهلت داده شده است ، افزود عموم دستگاههای اجرایی فارس در راهاندازی میز خدمت موفق بودهاند.
وی گفت: در استان فارس ۱۶۰ دستگاه اجرایی داریم که برای نظارت بهتر بر روی عملکرد آنها ۷۳ دستگاه پرمخاطب را موظف به راهاندازی میز خدمت حضوری و الکترونیک کردهایم.
انتهای پیام/ر