ایجاد تشکلهای واحد برای کنترل صادرات ،برند سازی محصولات و بسته بندی مناسب نقش مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران با بیان اینکه عده‌ای در شرایط جنگ اقتصادی ممکن است سواستفاده کرده و فساد کنند، گفت: در ایام فعلی شفافیت یک راهکار برای همدلی در بین مردم و مسؤولان است.

وی با اشاره به تولید کالا‌های با کیفیت با هدف صادرات ، افزود: ایجاد تشکل‌های واحد برای کنترل صادرات، برند سازی محصولات و بسته بندی مناسب نقش مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی دارد.

پایدارسازی تولید و اشتغال در مازندران

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: استان مازندران دچار عقب ماندگی بوده، زیرا محرومیت در زیر سرسبزی آن مغفول مانده است و باید برای اشتغال و تولید آن گام‌های اساسی برداشت.

وی افزود: باید برنامه توسعه متناسب با سیاست‌های کلی نظام و سند چشم انداز اتخاذ و یک نقشه راه برای استان طراحی شود .

اسلامی گفت: علاوه بر تهیه نقشه راه برای توسعه زیرساخت‌ها نیز در استان گام برداشته شده است و در دو سال گذشته با اقدام ویژه و جهادی، به محور‌های اصلی استان توجه شده است و اولین جاده چهاربانده استان در فیروزکوه به بهره برداری رسید.

وی افزود: سیستم حمل و نقل استان از خودرو محور به حمل و نقل ریلی و هوایی تغییر یابد و برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و هوایی اقدام شده و در این زمینه طرح جدید ریلی نیز در حوزه استان طراحی شده است و امیدواریم با اجرای آن بخشی از زیرساخت‌های حمل و نقل استان تکمیل شود.

اسلامی با اشاره به وجود سه فرودگاه در استان مازندران ادامه داد: همچنین بنادر استان نیز ظرفیت قابل ملاحظه‌ای دارند و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان بهره برد.

استاندار مازندران خواهان توسعه اقتصاد دریا محور در استان شد و گفت: در این زمینه اسکله نفتی نکا فعال شد و سوآپ نفتی در آن انجام می‌شود.

وی پایدارسازی تولید و اشتغال را امری مهم برشمرد و گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سال قبل در حوزه‌های مختلف تولید ارائه شده و این طرح سبب ایجاد اشتغال جدید شده است.

اسلامی با اشاره به ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید در استان افزود: در حال حاضر ۳۴۰ هزار نفر دارای بیمه اجباری هستند و تلاش می‌شود تا از تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری کارگران جلوگیری شود.
انتهای پیام/آ

نقش مهم برند سازی در توسعه صادرات غیر نفتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.