آموزش اشتغال زایی برای خانواده های در معرض آسیب های اجتماعی

نایب رئیس صنف درمان گران اعتیاد استان همدان گفت: خانواده های در معرض آسیب های اجتماعی، آموزش های اشتغال زایی می بینند.

آموزش اشتغال زایی برای خانواده های در معرض آسیب های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ نایب رئیس صنف درمان گران اعتیاد استان همدان گفت : در حال حاظر 140 متادون ترابی در سطح استان داریم که 81 مرکز در سطح شهر همدان فعال هستند.

دکترمبالات به فعالیت های مراکز درمانی معتادان اشاره و افزود: در حا ل حاضر در استان همدان یک تیم درمانی کامل شامل پزشک – روانشناس - مددکار- پرستار وجود دارد.

وی ادامه داد: بیماردر بدو پذیرش مصاحبه ای توسط پزشک و روانشناس انجام میدهد که با توجه به نوع مواد مخدری که مصرف میکند تحت درمان قرار میگیرد.

نایب رئیس صنف درمان گران اعتیاد استان همدان با بیان اینکه 3 روش درمانی برای این بیماران در نظر گرفته شده است گفت : روش اول درمان با شربت متادون ، روش دوم استفاده از داروی بکرونورفین به شکل قرص زیر زبانی و روش سوم شربت تریاک برای درمان بیمارانی که وضعیت جسمانی ووضعیت روانی دارند درنظر گرفته می شود .

مبالات اضافه کرد: فعالیت های که تا کنون انجام شده میتوان به کاهش افراد کارتون خواب وتزریقی در سطح معابر اشاره کرد .

دبیر شورایی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان هم درباره اشتغال خانواده های که در معرض آسیب هستند افزود : با همکاری فنی حرفه ای  گواهی آموزش به این خانواده ها داده می شود.

حسینی درباره اعطا تسهیلات به این افراد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) وبهزیستی تسهیلات  حداقل 10ملیون وحداکثر 20 ملیون در اختیاراین افراد به منظور اشتغال زایی در اختیار شان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ما باید در راستایی اجتماعی کردن مواد مخدر تلاش کنیم افزود: سازمانهای مردم نهاد باید به این بخش کمک کنند.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با بیان‌ اینکه مسئله اعتیاد و مصرف مواد مخدر یک پدیده ساده و تجارت نیست ابراز کرد: این پدیده یک پدیده استعماری و برنامه‌ریزی‌شده از سوی استکبارگران است که در اتاق‌های فکری سازمان‌های جاسوسی برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

علی گودرزی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی یک معتاد اعتیادش را ترک‌ می‌کند و با تولدی دوباره وارد جامعه می‌شود هیچ کس او را برای کار نمی‌پذیرد و این امر موجب بازگشت دوباره او به‌سمت اعتیاد است.

وی تصریح کرد: اشتغال و به‌کارگیری معتادان بهبودیافته از مهم‌ترین دغدغه و مشکلات ما است اما وقتی زمینه اشتغال برای یک جوان تحصیل‌کرده و سالم فراهم نیست چگونه می‌توان انتظار داشت که همه بهبودیافتگان به‌کار گرفته شوند.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با تأکید بر اینکه اقدامات زیادی برای درمان معتادان انجام شده است، گفت: ابتدا پزشک معتادان را معاینه می‌کند سپس بر اساس قوانین تقسیم‌بندی می‌شوند و در ماده 15 و 16 نگهداری می‌شوند.

گودرزی تصریح کرد: معتادان متجاهری که به ماده 16 می‌روند تحت دارودرمانی قرار می‌گیرند و از مشاوره روان‌شناسان بهره‌مند می‌شوند و پس از سه ماه مرخص می‌شوند.

وی گفت: 40 مرکز متادون‌تراپی در سطح استان فعال است و در این مرکز معتادانی را که کارتن خواب‌نیستند پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/م

اشتغالخانواده های در معرض آسیب های اجتماعی

برچسب ها: اعتیاد ، معتاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.