مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: در سه ماهه اول سال جاری حدود 92 درصد درآمدهای استان خراسان جنوبی از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات تأمین شده است.

نباتی مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی تا پایان خردادماه سال جاری حدود 452 میلیارد ریال مالیات وصول نموده است.

وی افزود: از این میزان 297 میلیارد ریال مربوط به مالیاتهای مستقیم و 155 میلیارد ریال مربوط به مالیاتهای غیر مستقیم و ارزش افزوده بوده است.

نباتی گفت: میزان مالیات وصول شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس آمار سنوات قبل، بیش از 86 درصد اصناف و کسبه استان خراسان جنوبی مشمول مالیات صفر بوده و یا از پرداخت مالیات معاف هستند. افزود: بر اساس قانون، شرط برخورداری از هرگونه معافیت و یا تسهیلات پیش بینی شده در قانون، ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر و همچنین انجام تکالیف قانونی لازم می باشد.

نباتی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین اجرایی شدن بیش از 90 درصد پروژه عظیم طرح جامع مالیاتی، رسیدگی کلیه پرونده های مالیاتی سنوات قبل صورت گرفته و تعیین تکلیف شده اند.

وی گفت: از سال جاری کلیه فرایندهای رسیدگی به پرونده های مالیاتی، به صورت الکترونیکی و بر اساس اظهارنامه های مالیاتی ارائه شده و صحت سنجی آن در سامانه اطلاعات یکپارچه مالیاتی حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد.

نباتی مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی گفت: 3 درصد مالیات وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان و یک درصد مالیات وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً به حساب بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واریز می شود و مابقی مالیات وصول شده مستقیماً به حساب خزانه کل کشور واریز می گردد.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس بودجه های پیش بینی شده از قبل هزینه های حقوق و دستمزد، اجرای طرحهای جاری و عمرانی و ... در یک پروسه بازگشت توسط خزانه کل کشور به دستگاه اجرایی مربوطه پرداخت می گردد.

نباتی افزود: در سال گذشته بیش از 7 برابر مالیات وصول شده در استان، اعتبارات عمرانی و جاری تخصیص یافته و توسط سازمانها و دستگاههای اجرایی ذیربط هزینه گردیده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: از نیمه دوم سال 1387 لغایت اردیبهشت ماه سال 1397 بیش از 2 میلیارد و489میلیون ریال مستقیماً توسط اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است که از این مبلغ بیش از 1 میلیارد 634میلیون ریال به حساب شهرداری ها و بیش از 855 میلیارد ریال به حساب دهیاری های کشور واریز شده است.

وی گفت: بخش اعظمی از خدماتی که به مردم شریف استان در بخشهای مختلف ارائه می گردد از محل مشارکت فعالان محترم اقتصادی در پرداخت مالیات است.

نباتی ادامه داد: با توجه به منابع و پتانسیلهای اقتصادی، سهم درآمدهای مالیاتی استان خراسان جنوبی از کل درآمدهای مالیاتی کشور حدود 0.25 درصد (بیست و پنج صدم درصد) بوده که از این حیث اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی در بین 42 اداره کل امور مالیاتی کشور رتبه 13 را دارا می باشد و جزو آخرین استانهای تشکیل دهنده ترکیب درآمدهای مالیاتی کشور است.

انتهای پیام/ط آ

بیش از 86 درصد اصناف و کسبه استان خراسان جنوبی معاف از مالیات هستند

برچسب ها: مالیات ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار