برداشت 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوند

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: بیش از 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های این شهرستان برداشت شده است.

برداشت 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین خردمند، سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: در شهرستان نهاوند نزدیک به ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انواع زردآلوهای پیش‌رس بهاره و تابستانه با درختان مثمر و تازه کاشت است.

وی خاطر نشان کرد: از ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغ‌های زردآلو بیش از ۳۶۰ هکتار مثمر و مابقی نیز تازه کاشت و غیر مثمر هستند که به‌طور میانگین از هر هکتار ۱۱ تن محصول از این باغ‌ها برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: کار برداشت انواع زردآلوهای پیش‌رس و تابستانه از ۴۰۰ هکتار باغ‌ مثمر نهاوند آغاز و تاکنون صدها تن روانه بازار مصرف‌ شده است.

خردمند با اشاره  به برداشت بیش از 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوند تصریح کرد: بارش‌های بیش از اندازه بهار و سرمازدگی موجب کاهش و ایجا لکه بر روی زردآلوها شده است.

وی عنوان کرد:  به ‌طور متوسط هر هکتار باغ زردآلو برای چهار نفر به‌صورت مستقیم و هشت نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال فصلی می‌کند و این محصول در صنایع غذایی و انواع کمپوت و مرباجات کاربرد زیادی دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند  بیان کرد: بیشترین باغ‌های زردآلوی نهاوند در بخش مرکزی و روستاهای تکه، کوهانی، جهان‌آباد، رضی آباد طائمه، شعبان، بیان و حومه نهاوند و بخش خزل و زرین‌دشت و گیان قرار دارند.

خردمند گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰هکتار از زمین‌های مستعد نهاوند به کاشت محصولات باغی شامل انواع سیب، گلابی، هلو، زردآلو، شلیل، گردو، گیلاس اختصاص دارد که سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات باغی از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ب

4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوند برداشت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.