مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از خسارت 30 در صدی در این شهرستان خبر داد.

خسارت 30 در صدی به باغاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مروت امیری، مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از خسارت 19 هزار هکتار از باغات این شهرستان خبر داد وگفت: این سرمازدگی به 9 هزار و 540 هکتار از اراضی محصولات باغی و بیش از 9 هزار هکتار از اراضی محصولات زراعی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سرمازدگی به حدود 30 درصد از محصولات باغی و زراعی ملایر خسارت وارد کرد، افزود: بیشترین سطح خسارت مربوط به باغ های انگور با حدود 6 هزارهکتار و باغ های گردو با 2 هزار و 500 هکتار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: میزان محصول خسارت دیده ناشی از سرمازدگی را 43 هزار و 627 تن عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی این میزان خسارت 697 میلیارد و 828 میلیون ریال برآورد شده است.

امیری بیان کرد: محصولات باغی همچون سیب، گلابی، به، آلبالو، گیلاس، گوجه، انواع آلو، هلو، شلیل، زردآلو، بادام آبی و دیم، پسته، انگور و گردو در سرمازدگی اخیر خسارت دیدند.

وی در پایان گفت: علاوه بر محصولات باغی، 9 هزار و 950 هکتار از محصولات زراعی این شهرستان شامل گندم آبی و دیم نیز به ارزش 38 میلیارد و 524 میلیون ریال بر اثر سرمازدگی خسارت دید.

انتهای پیام/ب

خسارت 19 هزار هکتار از باغات ملایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.