آیین سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق (ع)، در حرم امامزاده سید محمد (ع) در روستای بارده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به مناسبت ۲۵ شوال المکرم سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز رئیس مذهب شیعه و ششمین پیشوای هدایت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، آیین سوگواری و عزاداری امروز یکشنبه ۱۷ تیر ۹۷ و همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در حرم مطهر امامزاده سید محمد (ع) در روستای بارده برگزار می‌شود.

این مراسم به همت هیئت محبان المهدی (عج) شهرکرد و با سخنرانی، مداحی و نوحه خوانی و پذیرایی به صرف شام، با شرکت اقشار مردم و زائرین برپا خواهد گردید.

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) در ۱۷ ربیع الأول سال ۸۰ و به روایتی ۸۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در ۲۵ شوال المکرم سال ۱۴۸ هجرى در همین شهر، به شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید محمد بن حمزه از نوادگان حضرت باب الحوائج امام موسی ین جعفر الکاظم (علیه السلام)، در ضلع شرقی روستای بارده از توابع شهرستان بن، و در فاصله ۴۸ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع گردیده و با توجه به مناظر زیبا و دلنواز کوهستانی و آب و هوای مطلوب منطقه، سالانه پذیرای هزاران زائر و گردشگر از نقاط مختلف است.

انتهای پیام/ش

سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.