به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند هفتهای است که پویش «بخون، قهرمان شو» با محوریت رمان «جام جهانی در جوادیه» نوشته داود امیریان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی با شعار قابل اعتماد بودن نوجوانان با حمایت مرکز اوج کودک و نوجوان، مستند مسابقه فاز، فدارسیون فوتبال، انتشارات قدیانی، شبکههای امید و دو سیما و ... به راه افتاده است و با معرفی کاراکتر اصلی این کتاب یعنی «سیاوش» به دنبال موج آفرینی و معرفی یک شخصیت کنشگر و تاثیرگذار به مخاطب نوجوان است.
به همین مناسبت سراغ یک فعال حوزه ارتباطات رفتیم تا نظر وی را در خصوص علت حمایت مالی از این پویش جویا شویم.
محمد جواد صدوقی فعال حوزه ارتباطات مهمترین هدف از حضور شرکتهای خدماتی و صنعتی در حوزه فرهنگی را مسئولیت اجتماعی آنها دانست و اظهار کرد: شرکتهای خدماتی و صنعتی به دلیل اینکه یکی از ارکان اقتصادی کشور هستند، در قبال تولید ثروت صورت گرفته مسئولیت اجتماعی و فرهنگی نیز دارند و باید در این حوزهها نیز که امور عام المنفعه تلقی میشود، سرمایهگذاری کنند.
وی در خصوص پویش «بخون و قهرمان شو» که با حمایت یکی از شرکتهای مخابراتی انجام میشود، گفت: در این ایام که توجه اکثر مردم به جام جهانی فوتبال و حواشی آن است، ما تلاش کردیم با راه اندازی پویش مطالعه کتاب «جام جهانی در جوادیه» از این موقعیت استفاده کنیم و مسأله کتابخوانی را در میان نوجوانان ترویج نماییم.
صدوقی در خصوص اهمیت شخصیت سازیهای بومی برای تربیت نسلی ایده آل اظهار کرد: نکته مهمی که در این پویش به ذهن من میآید، حضور شخصیتهایی جذاب برای نوجوانان در متن کتاب است. حضور این شخصیتها به نوجوانان کمک میکند تا با قهرمانان بومی ارتباط گیرند.
وی در پایان اظهار کرد: شخصیت اصلی این کتاب که سیاوش نام دارد، نماد تعصب، سخت کوشی و غیرت است و همین شخصیت میتواند برای نوجوانان ما الگو باشد. زیرا مهم است که همه بدانند رسیدن به مراحل بالا و جایگاه شایسته نیازمند تلاش و ممارست و سخت کوشی است.
انتهای پیام/