شهردار بیرجند گفت:عملیات ساخت سقا خانه های سنتی در بوستانهای بیرجند آغاز شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جاوید شهردار بیرجند از آغاز عملیات ساخت سقا خانه های سنتی در بوستانهای بیرجند خبر داد و گفت:این سقاخانه ها با مشارکت اوقاف و امور خیریه و با هدف ارتقاء شاخص سلامت و تأمین آب شرب تصفیه شده شهروندان و اجرای نیت موقوفه خیریه آبلوله ساخته خواهد شد.


وی با بیان اینکه 10 سقاخانه سنتی در بوستانهای شهر ساخته می شود،افزود:برای ساخت سقا خانه های سنتی پروانه، زمین و مجوز ساخت به صورت رایگان در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد و اداره اوقاف و امور خیریه با الهام از معماری سنتی _ ایرانی آن را می سازد.


جاوید از آغاز ساخت نخستین سقاخانه در بوستان نیلوفر بیرجند خبر داد و گفت:این سقاخانه با سازه فلزی و مصالح سنتی به شکل قدیم ساخته می شود که دارای سه قوس با 11 شیر برداشت آب است.


شهردار بیرجند با بیان اینکه در سایر سقاخانه ها 5 شیر برداشت آب نصب خواهد شد،افزود:مناطقی که مردم از آب شیرین کمتر برخوردار هستند در اولویت ساخت این سقاخانه ها قرار دارند و تا زمان اشباع شدن شهر از آب شیرین ساخت آن ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه تا 6 ماه آینده سازه های مذکور در این مناطق ساخته خواهد شد،اظهار کرد:هزینه ساخت این سقاخانه ها 140 میلیون تومان است که از محل درآمدهای موقوفه آبلوله تأمین می شود.


جاوید گفت:بنگاه خیریه آبلوله بیرجند اولین سازمان آبرسانی در ایران است و بیرجند اولین شهر کشور است که آب لوله کشی داشته است.

انتهای پیام/غ

ساخت سقاخانه سنتی در بوستانهای بیرجند آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.