مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع در طول یک سال اخیر در این شهرستان با هدف سهولت در حمل و نقل ماشین آلات و ادوات، جابجایی نهاده‌ها و انتقال محصولات کشاورزی ساخته شده است.

ساخت ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع چابهاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامحسین بامبری مدیر جهاد کشاورزی چابهار اظهار داشت: ایجاد، مرمت و بازسازی جاده‌های دسترسی بین مزارع در توسعه کشاورزی هر منطقه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: با تامین ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع ساخته شده است.

مدیر جهادکشاورزی چابهار بیان کرد: حجم عملیات اجرایی انجام شده بیشتر از کل جاده‌های دسترسی ایجاد شده در سالیان قبل در این منطقه بوده است.

وی گفت: همه باید با تلاش و کار و همت مضاعف تولید ملی را افزایش داده تا بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتیِ و اشتغال مرتفع شود.

بامبری ادامه داد: در سال آبی جاری و تامین آب با زیرکشت رفتن ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی باغی و زراعی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی این شهرستان مشغول بکار می‌شوند.

وی برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی چابهار عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی چابهار تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین‌های کشاورزی با خسارت ۲۶۳ میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک‌های بلاعوض هستند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار