سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: امیدواریم دولت از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد و صرفا بر امور آنان نظارت کند.

ثزهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار کرد: تاکنون برای تحقق خصوصی‌سازی اقداماتی انجام شده است، اما از آنجایی که زیرساخت‌های آن هنوز فراهم نیست، مشکلاتی در این باره وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون همه تلاش‌ها در این راستا بوده که بتوانیم از بخش خصوصی حداکثر استفاده را ببریم، گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور، توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و اجرای این سیاست با تکیه بر بخش خصوصی قابل تحقق است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه لازمه حل مشکلات اقتصادی آن است که سه برنامه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت برای برون رفت از این وضعیت تهیه کنیم، تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات فقط به برنامه‌های بلند مدت تکیه می‌کنیم در حالی که شرایط فعلی اقتصاد کشور نیازمند آن است که برنامه‌های کوتاه مدت و میان‌مدت هم تدوین شود و برخی از مشکلات اقتصادی را در بازه زمانی کوتاه‌تر، حل و فصل کنیم.

سعیدی ادامه داد: همزمان با این که زیرساخت‌هایی برای بهبود شرایط اقتصادی برای آینده فراهم می‌کنیم، باید به روبنا هم توجه داشته باشیم و اصلاحاتی را هم در این بخش‌ها ایجاد کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید به مسائلی چون مشکلات مالیاتی، بانکداری اسلامی و همچنین قاچاق کالا و ارز توجه داشته باشیم که هر سه موضوع مذکور در دستور کار کمیسیون اقتصادی است و به جد پیگیری می‌کنیم.

سعیدی با بیان اینکه تکیه بر بخش خصوصی یک مسئله اساسی است که امیدواریم دولت از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد و صرفا بر امور آنان نظارت کند، افزود: متاسفانه برخی بخش‌ها خصوصی‌سازی نشده است بلکه خصولتی‌سازی صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خصولتی‌سازی به این شکل است که دولتی‌ها به بخش خصوصی می‌روند و این خصوصی‌سازی مدنظر نظام نیست و امیدواریم که با استفاده از صنایع دانش‌بنیان و نخبگان، از بخش خصوصی به گونه‌ای استفاده شود که توسعه استراتژی تجارت را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار