مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از ۸۰ میلیارد ریال با پایان یافتن کار برداشت محصول خیار گلخانه‌ای عاید کشاورزان این شهرستان شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاولی اظهار داشت: کار کاشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از اوایل مهرماه آغاز می‌شود و پس از ۴۰ روز کشاورزان به برداشت آن روی می‌آوردند و تا پایان خردادماه این کار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۶_۹۷ بیش از ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص داشته افزود: از این سطح بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن خیار برداشت و روانه بازار‌های داخل و خارج از سیستان و بلوچستان شده است.

وی متوسط برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر را ۱۵۰ تن در هکتار ذکر کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ نفر در کار تولید این محصول در سطح شهرستان مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاهش مصرف آب، استقبال خوب خریداران و افزایش سه برابری محصول در مقایسه با کاشت آن در فضای باز از علل روی آوری کشاورزان به کشت خیار در فضای گلخانه‌ای است.

شاه، ولی بر بیان کرد: کشت خیار گلخانه‌ای برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ در ایرانشهر به طور آزمایشی در نیم هکتار گلخانه انجام شد که به دلیل استقبال خوب خریداران و سوددهی بالای آن هر سال شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان هستیم.

انتهای پیام/گ

فروش خیار کشاورزان در  ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار