مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای تا کنون کشاورزان این شهرستان بیش از ۶ هزار تن خیار برداشت و روانه بازار مصرف کرده اند به طوریکه از محل فروش این محصول افزون بر ۷۰ میلیارد ریال عاید آنان شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه، ولی بر مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کار کاشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر اوایل مهرماه انجام می‌شود و برداشت آن نیز پس از ۴۰ روز از نیمه آبان آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
وی بیان کرد: ۶۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان امسال به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص یافته است.


وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا سبب شده کشاورزان هر سال اقدام به کشت خیار گلخانه‌ای کنند.


وی گفت: از هر هکتار گلخانه‌های ایرانشهر به طور متوسط ۱۵۰ تن خیار برداشت می‌شود این در حالی است که در فضای باز در هر هکتار ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر پیش بینی کرد در سال جاری بیش ۱۰ هزار تن خیار از گلخانه‌های این شهرستان برداشت شود.


شاه، ولی بر اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.


علی برهانزهی یکی از گلخانه داران ایرانشهر گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی سبب شده تا محصول ما با قیمت پایین توسط دلالان خریداری و عرضه شود.


وی بیان کرد: سالانه بیش از ۹۰۰ تن محصول خیار تولید و به مناطق مختلف داخل و خارج کشور از جمله کشور‌های پاکستان و افغانستان صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

برداشت خیار در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار