رئیس جامع علمی کاربردی اردبیل؛

اردبیل میزبان نخستین جشنواره ورزش زورخانه ای دانشجویان کشور شد

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی سراسر کشور به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

داریوش لطیفی، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل از 23 لغایت 26 تیرماه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی سراسر کشور در دو بخش ورزشی و هنری – ادبی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای نخستین در سطح کشور توسط دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزار می‌شود، گفت: در بخش ادبی – هنری جشنواره دریافت آثاری در زمینه‌های شعر، متن ادبی، دلنوشته، مجسمه‌سازی، تندیس، عروسک‌سازی، نگارگری، حجم‌سازی، نوشت افزار، نرم‌افزار، انیمیشن، بازیهای کامپیوتری، فیلم،‌ عکس، نقاشی، و خوشنویسی و نقاشی خط توسط دبیرخانه انجام شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل افزود: بخش ورزشی جشنواره نیز در کشتی پهلوانی و مهارت‌های فردی داخل گود از جمله سنگ، کباده، چرخ تیز و میل بازی برگزار می‌شود.

لطیفی با اشاره به اینکه دانشجویانی از 23 استان اردبیل کشور در این رویداد فرهنگی ورزشی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: تیم‌های کشتی پهلوانی هر تیم در 6 وزن مختلف به رقابت می‌پردازند و نزدیک 200 نفر ورزشکار از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می‌ پردازند.

وی بیان کرد: نمایشگاه آثار فرهنگی و ادبی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌اند، 25 تیرماه در نگارخانه خطایی مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل گفت: برگزاری این جشنواره، گامی مهم در راستای احیا و توجه به ورزش‌های باستانی و تاریخی ایران است که در واقع این رویداد اقدامی مهم در راستای توسعه ورزش زورخانه‌‌ای در دانشگاه‌های کشور است.

انتهای پیام/ح

شرکت 23 استان کشور در جشنواره ورزش های زورخانه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.