به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید علیاصغر محدث مسئول کمیته تبلیغات و اطلاعرسانی دهه کرامت در فارس امروز سهشنبه ۱۹ تیر در نشست کمیته ارتباطات و اطلاعرسانی دهه کرامت با اشاره به راهاندازی کاروان رسانهای دهه کرامت برای نخستین بار در کشور، تصریح کرد: راهاندازی این کاروان یک کار خلاقانه بوده و همت تازه و متخصصانه اهالی رسانه، مطبوعات و خبرگزاریها را میطلبد.
وی با بیان اینکه، در این خصوص به سراغ همه دست اندرکاران جشنهای دهه کرامت خواهیم رفت، ادامه داد: در این ایام و به مناسبت دهه کرامت خبرنگاران و عکاسان خبری اقدام به تهیه خبر، مصاحبه و گزارش میکنند که امسال در نظر داریم با یک ساختارشکنی در کنار تمام این تلاشهای ارزشمند، در قالب کاروان رسانهای عکاسان خبرنگاران و سردبیرانی که متخصص هستند تحت یک عنوان دور هم جمع شده و با یک وسیله نقلیه واحدی در میان کسانی به جز برگزار کنندگان و مسئولان اجرایی و کسانی که اتاق فکر تولید میکنند، برویم.
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاعرسانی دهه کرامت در فارس با بیان اینکه انعکاس اخبار و برنامهها، مصاحبه و اندیشه مسئولان به مناسبتهای مختلف جای خود دارد، تصریح کرد:، اما سعی داریم این بار علاوه بر مسئولان به سراغ کسانی که در دهه کرامت برنامههای مختلف فرهنگی، ادبی هنری، قرآنی و عترتی، سرود و تئاتر و برنامههای آوا و نوا و رونمایی را در جشنهای مردمی و در میان مردم در سالنها و جاهای مختلف اجرا میکنند رفته و از نظرات و انتقادات آنها استفاده کنیم.
محدث اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف این کاروان، معرفی دهه کرامت به مردم است و بنا داریم به سراغ کسانی برویم که از دهه کرامت خبر ندارند و نمیدانند چرا این دهه را دهه کرامت نامیدهاند و چه داستانی دارد و چه بازخوردی در آینده خواهد داشت و چرا این اتفاق میافتد؟
وی تصریح کرد: کاروان رسانه باید پیش از دهه کرامت فعالیت خود را آغاز کند، و اهالی رسانه باید به آسیب شناسی برنامههای سال گذشته بپردازند تا برنامه امسال و سالهای بعد با کیفیتتر برگزار شود.
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاعرسانی دهه کرامت در فارس اظهار کرد: هدف از تشکیل کاروان رسانه به چالش کشیدن برنامههای تکراری است.
محدث گفت: باید با درگیر کردن برگزارکنندگان برنامهها آنها را به سمت نوآوری سوق داد و همچنین با آسیبشناسی از شعارزدگی پرهیز کرد.
وی بیان کرد: اهالی رسانه به طور تخصصی به این موضوع بپردازند و مردمی شدن مراسمهای دهه کرامت را از اهداف اصلی جریان رسانهای خود قرار دهند.
معاون تبلیغات و ارتباطات حرم حضرت احمد بن موسی (ع) نیز با بیان اینکه ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع) نقش به سزایی در معرفی حضرت دارد، گفت: به دلایل مالی ساخت آن بین مسئولان پاس کاری میشود.
حجتالاسلام احمد سلامی به راهاندازی دبیرخانه دائمی دهه کرامت در حرم شاهچراغ (ع) اشاره و تصریح کرد: هدف این کار تداوم و استمرار برنامهها و برنامهریزی در طول سال و ارتباط ماهانه و فصلی با کمیتههای دهه کرامت است.
وی ادامه داد: در سطح شهر خلاء جدی فرهنگی وجود دارد، و این مهم نیازمند همراهی اهالی رسانه و پرسشگری آنها از مسئولان است.
سلامی به مشکلات مالی مجموعههای فرهنگی و حرم مطهر، اشاره کرد و گفت: برای برگزاری دهه کرامت، از ظرفیتهای حرم احمد بن موسی (ع) بهره گرفته میشود.
انتهای پیام/ن