رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک گفت : آموزش مربیان در راستای توسعه عدالت آموزشی از اواخر تیرماه جاری آغاز می شود.

اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی در شهربابکبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد بخشوده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهربابک گفت : در راستای طرح اقتصاد مقاومتی، پروژه توسعه عدالت آموزشی در شهرهای انار ، رفسنجان و شهربابک اجرا می شود.

وی افزود : طبق قراردادی که با مؤسسه مطالعات کیفیت زندگی ایرانیان منعقد شده است این مؤسسه طرح توسعه عدالت آموزشی را در این سه شهر اجرا می کنند.

بخشوده با اشاره به اینکه در این طرح ابتدا مراکز پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفته و وضعیت فعلی آنها نسبت به وضعیت مطلوب سنجیده می شود ادامه داد : کیفیت ارائه خدمات ، ساختمان ، تجهیزات و... این مراکز مورد ارزیابی قرار می گیرند و نقاط ضعف و مثبتشان به آنها ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی مربیان پیش دبستانی از دیگر مراحل این طرح است تصریح کرد : بر اساس این پروژه مربیان طرح درس و برنامه داشته و به وظایف خود واقف می شوند.

بخشوده آموزش خانواده ها را نیز از ضروریات توسعه عدالت آموزشی دانست و افزود : خلأ نحوه رفتار صحیح خانواده با کودکشان احساس می شود که مؤسسه کمک شایانی در این زمینه می کند.

وی با تأکید بر همکاری همه سازمان ها و ادارات جامعه برای پیشبرد این طرح اظهار داشت : تمام دستگاه ها با پتانسیل موجود خود می توانند در کارهای عملی و اجرایی تعامل و همکاری داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک کار آموزش به مربیان را از اواخر تیرماه جاری اعلام و تصریح کرد : در راستای این طرح 16 مهرماه و به مناسبت روز جهانی کودک برنامه ای داریم که اساس آن کودکان هستند و با همکاری اولیا خود فعالیتهایشان از جمله کاردستی ها ، فعالیتهای ورزشی و...در همه حوزه ها به نمایش می گذارند.

آقای مهری یکی از مسئولان طرح توسعه عدالت آموزشی در ادامه گفت : این پروژه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و 14 مرکز مهد و پیش دبستانی را در مناطق مختلف شهربابک مورد ارزیابی قرار داده ایم.

وی افزود : حدود 110 کودک از این مراکز را در حوزه های رشدی مختلف از جمله حوزه های شناختی ، اجتماعی ، عاطفی ، جسمانی و... بررسی کرده ایم.

وی آموزش و طراحی بازی به والدین و مربیان با ابزار بسیار ابتدایی و قابل دسترس در همه خانه ها و انتقال آن به فرزندان که منتج به رشد کودکان در حوزه های مختلف می شود را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت : آموزش مربیان ، والدین و افراد از خودِ شهربابک یکی از عوامل تداوم اجرای این پروژه در شهربابک است .

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.