معاون وزیر بهداشت گفت:خیران حدود 3 هزار میلیارد تومان در دو سال گذشته در حوزه سلامت کمک کردند.

کمک 3 هزار میلیارد تومانی خیران در حوزه سلامتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر ایازی معاون ویر بهداشت در همایش تجلیل از خیران حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به حضور حدود 70هزار نیکوکار و 680سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت گفت: هم اکنون 875خیریه سلامت، 400درمانگاه خیریه و 40 بیمارستان خیریه در کشور دایر است و 40 بیمارستان خیریه دیگر با همیاری خیران نیکوکار در دست ساخت است که این مراکز درمانی در کاهش هزینه های درمان مردم نقش موثری دارد.

وی با اشاره به مشارکت موثر و مفید مردم در زیر ساخت های نظام سلامت افزود : راه اندازی کانون های سلامت در محلات مختلف کشور اولویت امسال ما در حوزه اجتماعی است که با هدف مشارکت مردم در سلامت خود و اعضای خانواده همچنین هم محله ای های خود ایجاد می شود .

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: افزایش سواد سلامت و ارتقا سبک زندگی از برنامه های آموزشی در این کانونهای سلامت و فرایند آن افزایش سلامت محلات و خانواده ها است.
 
ایازی با اشاره به توجه شوراهای فرهنگ عمومی و اجتماعی کشور به مسئله سلامت اجتماعی گفت: به زودی فرهنگ سلامت در قالب سند ملی به شورای فرهنگ عمومی شهرستانهای کشور ابلاغ می شود.

در ادامه مهران پور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت : قرار است 13 سرای سلامت در محلات کم برخوردار سبزوار با همکاری شهرداری راه اندازی شود و مردم محله در سلامت خود به طور فعال مشارکت کنند.


انتهای پیام//ز.ج
 


سفر معاون وزیر بهداشت به سبزوار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.