رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی برای ثبت نام در طرح مشاغل خانگی ۱۵۰۰ نفر ظرفیت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ رضا شاهین‌فر رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: از همه متقاضیان را‌ه اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق مشاغل اولویت دار مورد نیاز در استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir اقدام کنند.
وی افزود: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف استاندار‌سازی‏ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های (خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، ایلام) به صورت پایلوت در حال اجراست.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به شرایط ثبت نام، داشتن حداقل سن ۱۸ سال، ساکن استان محل ثبت نام بودن و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کاری را از شرایط لازم ذکر کرد.
وی افزود: مطالعات گسترده‌ای از یک سال قبل در مورد انتخاب اولویت‌های معرفی شده در استان انجام و این اولویت‌ها بر اساس ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در مناطق مختلف استان و بر مبنای ارزش افزوده و میزان چرخش اقتصادی در فعالیت‌های مختلف انتخاب شد.
شاهین فر گفت: ثبت نام در این طرح روند ساده‌ای دارد و با ورود به سامانه آن می‌توان به راحتی ثبت نام کرد و متقاضیان باید بدانند که فقط بازار استان مد نظر نیست و این مشاغل در زنجیره‌ای که قرار دارند حمایت خواهند شد.
وی گفت: برخی رشته‌ها نه تنها بازاریابی می‌شوند بلکه متقاضیان در طول طرح با پشتیبانی‌هایی که می‌شوند و پس از توانمند شدن می‌توانند به اشتغال پایدار دست پیدا کنند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مشاغل اولویت دار مورد نیاز استان را به شرح ذیل اعلام کرد:
گلیم‌بافی بجنورد، رازوجرگلان
چادر شب بافی، اسفراین
کلاه کرکی بجنورد، رازوجرگلان
حوله بافی، اسفراین
پرورش کرم ابریشم بجنورد، شیروان
معرق، شیروان
تولید عسل، شیروان، مانه و سملقان، بجنورد
پوشاک، بجنورد، راز و جرگلان
انیمیشن، بجنورد، شیروان
گل و گیاه، بجنورد، شیروان
مترجمی زبان‌های خارجه، کلیه شهر‌های استان
ویراستاری (مقاله، کتاب و..)، کلیه شهر‌های استان
وی اظهار کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش آفرینی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (جهاددانشگاهی) به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در هشت استان کشور در حال اجرا است.
انتهای پیام/آ


ثبت نام افراد در طرح مشاغل خانگی در استان

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.