مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سوغات زائربهترین فضا برای متحول کردن فضای اقتصاد خراسان است.

سوغات زائر فضای اقتصاد خراسان را متحول می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد جعفر مروارید در اختتامیه جشنواره تولید ملی فردای روشن فرهنگسرای فن آوری و رسانه  افزود: مد را باید در اندیشه ایرانی دنبال کرد نه در فرهنگ غربی، دولت نیز باید در فعالیت‌های خود از کالای ایرانی استفاده کند.

وی با بیان اینکه بین ارزش‌های ملی و دینی جدایی وجود ندارد ادامه داد: کالای ایرانی باید بتواند در مقابل کالای غربی از کیفیت خوبی برخوردار باشد، جامعه ایرانی جامعه‌ای خلاق است، این خلاقیت باید در فلسفه، اندیشه و کالای ایرانی نمود داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص این جشنواره نیز گفت: این جشنواره به صورت سراسری با محوریت فرهنگسازی استفاده از کالای داخلی، مبارزه با قاچاق و عدم استفاده از کالای خارجی در بخش‌های کتابخوانی، داستان کوتاه، طراحی پوستر، فضای مجازی و مسابقه پیامکی برگزار شد و ٩ هزار و ٦١٣ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه آن ارسال شده است.
 


فعالان فرهنگی نقش مهمی در نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولید ملی دارند

 
 

جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید فرهنگ حمایت از تولید ملی را تقویت کرد، گفت: از رهگذر فرهنگ و هنر نظیر شعر، داستان و بهره گیری از فضای مجازی می‌توان اقدامات خوبی برای نهایدنه سازی فرهنگ حمایت از تولید ملی انجام داد.


وی با بیان اینکه فرهنگ رابطه مستقیمی با اقتصاد دارد، افزود: تولید کنندگان باید بدانند در دنیای امروزی خلاقیت و نوآوری می‌تواند اقتصاد را پویا کند.


انتهای پیام//ف. ن
 


اختتامیه جشنواره تولید ملی، فردای روشن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.