رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: مشکل کمبود داروی دامی در خراسان جنوبی نداریم.

صباغ زاده، رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: طی بازدید‌ها و بررسی‌های بعمل آمده از شرکت‌های پخش استان و داروخانه‌های دامپزشکی هیچ موردی از کمبود دارو در استان مشاهده نشد.


وی افزود: دارو‌های پر مصرف و مورد نیاز دام و طیور استان موجود است و در دسترس دامپزشکان و تولیدکنندگان در سراسر استان وجود دارد و در صورت نبود یک دارو از شرکت خاص، مشابه آن از شرکتی دیگر موجود می‌باشد.


رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه در کلیه شهرستان‌ها داروخانه دامپزشکی دایر است گفت: داروخانه‌های دامپزشکی استان بطور مستمر در حال خدمات دهی به بهره بردارن می‌باشند.


صباغ زاده با بیان این نکته که دامپزشکان بخش خصوصی و داروخانه‌های دامپزشکی در راستای حمایت از تولید و با ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی مناسب برای صنعت دامپروری از طریق کنترل بیماری‌ها، نقش مهمی در ایجاد نظام دامداری و دامپروری قوی و نظام‌مند ایفا می‌کنند، گفت: بخش خصوصی با ایجاد سیستم خود کنترلی و نظارت بر عملکرد مجموعه خود می‌توانند گام موثری را در افزایش بهره وری و رضایتمندی دامدارن بردارد.


وی با بیان اینکه مصرف دارو در حوزه دام باید منطقی باشد و بایستی از مصرف بی رویه دارو جلوگیری کرد، افزود: اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان در واقع به دنبال افزایش خدمات در حوزه بهداشت و کنترل بیماری‌ها و دارو‌های دامی است.
بهره بردارن می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد و یا کمبود دارو را از طریق اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان و یا تلفن ۱۵۱۲ پیگیری نمایند.
انتهای پیام/ب


کافی بودن داروی دامی در خراسان جنوبی

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.