مسئول کمیته رسانه و ارتباطات ستاد راهنمای زائر گفت: ۴۰ ایستگاه متصل به سیستم اختصاصی در مرز، نجف ، کربلای معلی و جاده های نجف و ‌کربلای معلی برای ارائه تلفن رایگان به زائران مستقر می شود.

استقرار ۴۰ ایستگاه متصل به سیستم اختصاصی در مرزهای نجف و کربلای معلی/ترجمه موشن گرافی‌های راهنمای زائر اربعین به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردوبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست هماهنگی بخش امور بین الملل سازمان فرهنگی اوج و ستاد راهنمای زائر در محل بخش امور بین الملل امروز(پنج شنبه) برگزار شد.

در این جلسه ،مسعود سلیم جوهری رئیس ستاد راهنمای زائر اظهار کرد: ، فضای بسیار مثبتی در خصوص گسترش همکاری‌های متقابل امور بین الملل سازمان فرهنگی اوج با ستاد راهنمای زائر بوجود آمده است.

وی افزود:امسال از نقشه عتبات به موسسه اوج داده می شود تا به زبان های مختلف ترجمه شود و در اختیار زائرین غیر ایرانی قرار داده شود.

در ادامه مددی مسئول بخش بین الملل سازمان فرهنگی و رسانه‌ای اوج از اختصاص جایگاهی ویژه به خادمین راهنمای زائر اربعین خبر داد و گفت:سازمان فرهنگی و رسانه‌ای اوج برای همکاری بیشتر با ستاد راهنمای زائر آمادگی لازم را اعلام می‌کند که نسبت به سال گذشته این همکاری با جدیت انجام شود.

مسئول کمیته رسانه و ارتباطات ستاد راهنمای زائر افزود:اهداف ستاد راهنمای زائر در راستای مفقودین و خادم زائرین است و امسال حدود ۸۰۰ و یا ۱۰۰۰ نفر از خادم زائر در ستاد ثبت نام می‌شوند.

صادقی تصریح کرد: ستاد راهنمای زائر از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با هدف راهنمایی زائرین اربعین حسینی آغاز کرده است خدمات این ستاد ، که امروزه از آنها به عنوان «۲۰ خدمت موثر »ستاد راهنمایی زائر" یاد می‌شود.

وی ادامه داد : ستاد راهنمایی زائر در بدو تاسیس تاکنون ثبت اطلاعاتی افراد گمشده در سیستم ، استقرار ۴۰ ایستگاه متصل به سیستم اختصاصی در مرزهای نجف ، کربلای معلی و جادهای نجف و ‌کربلای معلی ، ارائه تلفن رایگان به مراجعه کنندگان ، تولید چاپ نقشه رایگان ، راهنمایی حضوری و همراهی افراد ناتوان ، تحویل گمشدگان فاقد مراجعه به کنسولگری و غیره از جمله فعالیت های خدمت گذاری ستاد راهنمایی زائرین است.

صادقی با اشاره به هدف همکاری ستاد راهنما زائر با مواکب گفت : افزایش دسترسی زائرین به خدمات ، کاهش فشار موجود روی مواکب در خصوص گم شدگان ، تکریم زائرین و ایجاد فضای امن برای بهره مندی بیشتر از زیارت ، کاهش فشار موجود روی مواکب در خصوص مراجعات در اوقات پرشدن ظرفیت از اهداف همکاری ستاد راهنما زائر با مواکب است.

ترجمه موشن گرافی های راهنمای زائر اربعین به زبان های انگلیسی، عربی و اردو

مسعود سلیم جوهری مسئول ستاد راهنمای زائر گفت: به منظور توسعه خدمات ستاد در بخش بین الملل، با توجه به حضور بیش از 2 میلیون نفر زائر خارجی انگلیسی و اردو زبان در اربعین، برگردان این محصولات به زبان های عربی، انگلیسی و اردو توسط مرکز تولیدات بین الملل سازمان اوج صورت پذیرد.

وی افزود: همچنین با توجه به تولید تنها نقشه راهنمای اربعین و عراق توسط این ستاد، سازمان مذکور برای ترجمه و چاپ نقشه راهنما به زبان های فوق نیز اعلام آمادگی شد.

سلیم جوهری معرفی مترجمین زبان های دیگر از میان شبکه فعالین جهانی مرتبط با سازمان اوج را از جمله دیگر موضوعات مهم مورد توافق برشمرده و عنوان نمود: مقرر گردید برای نخستین بار از حضور این عزیزان در ایستگاه های مهم و ستاد مرکزی در کربلا، جهت راهنمایی زائرین خارجی غیر ایرانی نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار