پویش مردمی "نه به استفاده از کیسه پلاستیک"، و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای با تلاش کارشناس بهداشت در شیراز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسحاق عباسی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: یکی از آثار مخرب پلاستیک، بازیافت بسیار طولانی مدت این فراورده نفتی در طبیعت است.

عباسی اظهار کرد: تهدیدات محیط زیست با پلاستیک را در زمینه آلودگی آب، غذا، هوا و محیط زیست، بسیار خطرناک توصیف کرد و ادامه داد: قوانین کاهش مصرف، محدودیت و جایگزینی کیسه‌های نخی به جای کیسه‌های پلاستیکی و شاید برگشت به سنت قدیمی استفاده از ظروف شیشه ای، سرامیکی و چوبی به جای ظروف یک‌بار مصرف، راهگشای ما در این بحران باشد.

وی، آموزش خانوار‌ها و ارتقای سطح فرهنگ مردم جامعه به جایگزین کردن کیسه‌های پارچه ای، حصیری، ظروف چوبی، سرامیک و شیشه‌ای به جای کیسه و بطری‌های پلاستیکی را گامی مهم در مسیر حفظ محیط زیست دانست.

عباسی اضافه کرد: امروزه پلاستیک بیش از اندازه جایگزین موادی مثل شیشه، آهن و چوب شده و در تولید انواع وسایل خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نباید منتظر ماند که بحران محیط زیست برای حال و آیندگان به وجود آید که دیگر فرصتی برای حل آن نباشد.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب، جمع آوری انبوهی از کیسه‌های پلاستیکی و بازیافت آن به محصولاتی که هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد را مقرون به صرفه ندانست.
انتهای پیام/ر

پویش نه به استفاده از کیسه پلاستیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.