هشدار جدی درباره مصرف برق/هوا گرمتر می شود

به دنبال گرمتر شدن هوا و پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر افزايش و تداوم هواي گرم در هفته آينده، مصرف برق در استان افزايش خواهد یافت يافت.

شرکاء مدیرعامل شرکت برق استان خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت: با توجه به كاهش بارندگي ها طي سال آبي منتهي به تابسان امسال منجر به كم آبي و در نتيجه عدم امكان توليد در نيروگاه هاي آبي شده و شبكه برق با محدوديت هايي در تامين برق مواجه گشته است.

وی افزود:تابستان امسال درجه هوا بالا و گرما مستمر بوده و با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي دماي هوا در هفته آينده نيزافزايش بيشتري يافته خواهد یافت.

شرکاءگفت: از شهروندان در بخش هاي مختلف خانگي، تجاري، مجتمع هاي توليدي و صنعتي و كشاورزان تقاضا دارد تا با پيش گرفتن راهكارهاي مديريت مصرف برق به ويژه در ساعت هاي اوج بار (12 الي 16 و 20 الي 23)، كاركنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه جويي، از بروز محدوديت هاي خاموشي ناخواسته كه به دليل افزايش بيش از حد مصرف برق رخ مي دهد، جلوگيري نمايند.

 

مدیر عامل شرکت برق خراسا جنوبی از جمله راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق را نیز خاموش كردن لامپ هاي اضافي و استفاده از روشنايي طبيعي در روز، استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعت اوج بار، تنظیم کردن ترموستات كولرهاي گازي بين 23 تا 25 درجه سانتي گراد
عنوان کرد.

انتهای پیام/ک


صرفه جویی در مصرف برق با توجه به افزایش دما

برچسب ها: برق ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.