معاون تبلیغات و ارتباطات حوزه علمیه قم:

استکبار جهانی با ایران هراسی به جنگ مهدویت و تفکر شیعی رفته است

معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: استکبار جهانی و صهیونیسم می‌داند که ایران، پرچم دار ظهور منجی عالم بشریت است و شبانه روز در رسانه‌های جهان با ایران هراسی، علیه تفکر شیعی و مهدویت می‌جنگد.

حجت الاسلام نصوری معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: باید به مقوله گناه شناسی و تزکیه نفس و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و نیز در جهان برای فراهم شدن زمینه ظهور آن حضرت و نجات عالم بشریت از شر ظلم و فساد توجه ویژه صورت گیرد و محبت به حضرت، ولی عصر (عج) را در جامعه افزایش دهیم و به محرومین رسیدگی کنیم تا زمینه برای ظهور امام آماده شود.

حجت الاسلام نصوری افزود: همانطوری که برخی در غیبت طولانی امام مقصرند، برخی از مؤمنین و مجاهدین می‌توانند با مال و جان خود برای ظهور منجی عالم بشریت موثر باشند.

وی با اشاره به انتظارات امام زمان (عج) از شیعیان در دوران منتهی به ظهور خاطرنشان کرد: تسلیم امر امام معصوم بودن و دفاع از او، پاسخگویی به شبهات پیرامون مهدویت و مجاهدت برای آماده کردن زمینه‌های ظهور از جمله انتظاراتی است که امام زمان (عج) از شیعیان در آخرالزمان دارند.

نصوری ضمن انتقاد از کم کاری مسئولین در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش تاکید کرد: با وجود تلاش‌های غرب برای مقابله با ظهور حضرت، ولی عصر (عج) و گمراه ساختن اذهان مردم جهان و نیز گستردگی حوزه مطالعات شیعه شناسی و آخرالزمان در دانشگاه‌های اروپا و دانشگاه بوستون آمریکا، متاسفانه هیچ تلاش مستمر و موثری در زمینه مهدویت و پاسخگویی به شبهات در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اعتماد پیامبر اسلام به ایرانیان آخر الزمان و کمک‌های آنان به حضرت ولی عصر (عج) گفت: صهیونیسم جهانی می‌داند که ایران پرچم دار ظهور منجی عالم بشریت است؛ بنابراین شبانه روز در رسانه‌های جهان با ایران هراسی، علیه تفکر شیعی و مهدویت می‌جنگد.

معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به لزوم هوشیاری مومنین در زمینه ظهور منجی افزود: باید شمر‌های آخرالزمان را شناخت. شمر ظرفیت معنوی بالایی داشت و جانباز جنگ صفین بود و تا مرز شهادت پیش رفت، اما این فرد گمراه شد و در روز عاشورای سال ۶۱ هجری مرتکب بزرگترین اشتباه شد و حضرت امام حسین (ع) یعنی امام زمان خود را به شهادت رساند و مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمود که امام زمان یک راه نجات نیست بلکه تنها راه نجات است. باید معرفت خود را در موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) بالا ببریم.

 

انتهای پیام/ ا
فراهم کردن زمینه ظهور با امر به معروف و نهی از منکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.