وی با اشاره به اینکه پنج سال یکبار کتابهای درسی مورد تجدید نظر قرار میگیرند، گفت: این فرصت برای اصلاح برنامه درسی فرصتی مناسب است.
تورانی با تاکید بر سواد و آمادگی معلمان برای تدریس دروس ادامه داد: بهترین کتاب برای معلم کم سواد فرصت یادگیری ایجاد نمیکند بنابراین باید به توانمندسازی معلمان و بازنگری در برنامههای درسی بپردازیم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اشکالات وارد بر سازمان پژوهش تصریح کرد: حجم بالای کتابهای درسی، حافظه محور بودن، نبود آمادگی لازم معلمان، تالیف یک کتاب واحد برای کل کشور و بسته بودن در سازمان پژوهش از جمله این ایرادات است.
وی درباره سیاست چند تالیفی کتابهای درسی گفت: باید به برنامه و راهنمای تالیف کتاب های درسی مجهز باشیم و صرفا تولید محتوا به شکل فیزیکی نداشته باشیم.
تورانی با تاکید بر آموزش های الکترونیک تصریح کرد: باید از ظرفیتهای بخش خصوصی در سازمان استفاده کنیم و این بخش را استفاده کنیم. نباید بخش خصوصی را دشمن بدانیم و جلوی آنها سپر بگیریم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به پایدار سازی کتاب های درسی گفت: ادامه داد: وجود کتاب های ماندگار و سوق دادن کارها به سمت تولید محتوای بدون کاغذ باید در برنامه ها قرار گیرد البته بدون کار کارشناسی این موضوع را پیش نمی بریم.
انتهای پیام/