زارعی گفت: در ۳۰ سال گذشته دانشگاه‌های ما همواره از صنعت پیشی گرفته‌اند و امروزه دانشگاه‌ها تولیدکننده صنعت هستند.

پوررضایی /دانشگاه همیشه از صنعت پیشی گرفته است/ در ارائه ایده خلاقیم اما در اجرا آن ضعف داریمبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در افتتاحیه نخستین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی‌ با اشاره به نقش پارک علم و فناوری‌ در صنعتی کردن ایده‌ها اظهار کرد: قرار است در پایان این جشنواره ایده‌های نو انتخاب شوند و با همکاری پارک علم و فناوری مسیر رشد خود را طی کنند.
 
زارعی افزود: پارک علم و فناوری، مکانی برای تبدیل ایده‌های ارزشمند به ثروت و درآمد است ما در ارائه ایده ذهن خلاقی‌ داریم اما در به اجرا رساندن این امر با مشکل مواجه هستیم؛ وظیفه‌ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران  تبدیل ایده به اجرا است.

زارعی افزود: خوشحالم که صنعت و دانشگاه و دولت در این فرآیند که در انتها به تجاری سازی ختم می‌شود، همکاری می‌کنند و از ایده های برتر برای کار صنعتی بهره وری دارند.

وی گفت: حضور و نقش رسانه‌ها تاکنون در این فرآیند پررنگ نبوده است در حالیکه رسانه‌ها می‌توانند با قدرت در کنار ایده‌پردازان قرار گیرند و نقش انتقال اطلاعات را ایفا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به نقش دانشگاه در صنعت بیان کرد: کار سخت در این حوزه هماهنگ شدن دانشگاه همزمان با تحول صنعتی است؛ صنعت ما در بهترین حالت در نسل دوم قرار دارد و پا گذاشتن در مسیر نسل سوم صنعت که در آن بحث رباتیک مطرح می‌شود، یک آرزو است.

وی در ادامه افزود: در 30 سال گذشته دانشگاه‌های ما همواره از صنعت پیشی گرفته‌اند زیرا موجودیت دانشگاه اینگونه‌ است و امروزه‌ دانشگاه‌ها تولیدکننده‌ صنعت هستند و دانشگاه‌های ما در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشته اند.

وی  با اشاره به چشم‌اندازها‌ و تاریخچه‌ پارک‌های علم و فناوری گفت: هم اکنون در نسل سوم پارک های علم و فناوری قرار داریم و نسل چهارم که هنوز اتفاق نیفتاده است مدل تمام دیجیتالی‌ است و درآمد و سرمایه‌گذاری پایدار در طی سالیان ایجاد می‌کند.

گفتنی است نخستین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی 23 و 24 تیر ماه در تهران در حال برگزاری است  و شناسایی نوآوران فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ، تجاری سازی ایده های برتر و حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه های ایرانی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/

برگزاری جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی‌ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.