استاندار کرمانشاه گفت: اگر اقتصادی پویا می‌خواهیم باید پارلمان‌های اقتصادی آنقدر قوی شوند که بتوانند دولت را یدک بکشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  بازوند استاندار کرمانشاه گفت:در گذشته وضعیت اتاق بازرگانی به گونه‌ای بود که دولت باید آن را یدک می‌کشید، اما اکنون وضعیت برعکس شده است.

وی گفت : اگر قرار باشد بخش خصوصی را پرچمدار توسعه کشور کنیم باید موانع و قوانین دست و پاگیر را از پیش روی آنها برداریم.

وی گفت: البته بخشی از سختگیری‌هایی که در دستگاه‌ها و یا بانک‌ها برای بخش خصوصی اعمال می‌شود ناشی از این است که خود این بخش‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی رصد می‌شوند.

بازوند گفت: همه این موارد به کلاف سردرگمی تبدیل شده که اتاق‌های بازرگانی باید برای باز کردن آن پیشنهاد بدهند.

استاندار کرمانشاه تامین منابع مالی را نیز از دیگر نیازهای بخشی خصوصی دانست که بانک‌ها باید در این خصوص بیشتر پای کار باشند.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به تقسیم بندی منطقه‌ای که در دولت دوازهم آغاز شده داشت و ضمن ابراز خوشبینی نسبت به این تصمیم، عنوان کرد: با حمایت قوای سه‌گانه مصوبات خوبی در این مناطق به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: هدف از این کار برگرداندن قدرت به مناطق و استان‌ها و تمرکززدایی از قدرت متمرکز شده در تهران است.

استاندار کرمانشاه از اینکه استان‌های فدرال اقتصادی در کشور داشته باشیم استقبال کرد و افزود: باید اختیارات از مرکز کشور کنده شده و به استان‌ها داده شود.

استاندار کرمانشاه درباره منطقه چهار نیز اظهار کرد: در جلسه استانداران منطقه چهار که در کرمانشاه برگزار شد مصوبات خوبی خصوصا در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، آزادراه‌ها، فرودگاه و ... داشتیم.

بازوند ایجاد آزادراه کرمانشاه به ایلام با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومان را از جمله این مصوبات دانست که سرمایه‌گذار آن مشخص شده و مصوبه نیز در هیات دولت به تصویب رسیده و به زودی اجرا خواهد شد.

وی از پیگیری برای ساخت آزادراه همدان به کرمانشاه با سرمایه‌گذاری 2800 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی هم خبر داد و یادآوری کرد: همچنین پیگیری می‌کنیم راه آهن کرمانشاه از مسیر اسلام آبادغرب به خوزستان امتداد یابد.

استاندار کرمانشاه تاکید بر لزوم اجرای سامانه سردسیری را از دیگر مواردی دانست که در نشست استانداران منطقه چهار پیگیری شد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن را نیز حدود چهار هزار میلیارد تومان دانست.

به گفته بازوند در حوزه معاونت‌های سیاسی منطقه چهار نیز قرار است برنامه‌هایی در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی، حاشیه‌نشینی و ... ارائه شود.

بازوند از شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه چهار با همکاری معاونت‌های اقتصادی هم خبر داد.

وی در ادامه خواستار ایجاد بازارهای منطقه‌ای شد و افزود: نمونه یکی از این بازارها که اکنون در کرمانشاه ایجاد شده، بازار شش هزار میلیارد تومانی بازسازی مناطق زلزله زده است.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تقویت ظرفیت‌های گردشگری منطقه چهار و اجرای تورهای گردشگریاشاره و عنوان کرد: قرار است بین روسای دانشگاه‌های منطقه نیز همکاری‌هایی داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تامین منابع مالی از نیازهای بخشی خصوصی است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.