مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ثبت ۱۵ اثر سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ناملموس کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از ثبت ۱۵ اثر از این استان در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۱۵ اثر از استان سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد.

وی گفت: در جلسه شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیرکل ثبت آثار و بنا‌های تاریخی سازمان برگزار شد نمایندگانی از ۱۱ استان کشور شرکت کردند و به ارائه مدارک و اسناد پرداختند که در این میان بیشترین ثبت آثار به استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ثبت این اثار با هدف حفظ مواریث گذشتگان و جلوگیری از منسوخ شدن آن‌ها صورت گرفت که پس از این اقدام می‌توان در جهت ثبت جهانی برخی آثار قدم برداشت.

جلال زایی بیان کرد: این آثار ثبت شده شامل سوزی، نان محلی تینی، چلبک، نان رهتو، نان لواش، تباهگ، وشوک، چنگال، دانکو (گندم بریان)، هش (آس دستی)، روکو، غذای مالینگ، غذای مزگ، غذای ملر و غذای نومال است.

انتهای پیام/ع

ثبت آثارتاریخی سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار