نشست بررسی مشکلات صنایع دستی اردکان با هدف حمایت از صنایع دستی برای تحقق شعار سال برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحاضر در محل  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مقیمی فرماندار اردکان در نشست بررسی مشکلات صنایع دستی این شهرستان گفت: صنایعدستی یک هنر است که زمینه را برای توسعه اشتغال خانگی فراهم کرده و به زنده نگه داشتن هویت ملی، منطقه‌ای و بومی بسیار کمک می‌کند.

هادی مقیمی افزود: صنایع دستی دربین مردم شناخته شده و می‌تواند با یک جهش به یک تحول بزرگ تبدیل شود و ما می‌توانیم با حمایت از این هنر اصیل گامی موثر برای تحقق شعار سال نیز برداریم.

مشتاقیان رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردکان اظهار داشت: صنایع دستی تغییراتی درجامعه ایجاد می‌کند که به مذاق مردم خوشایند است، ولی متاسفانه هنوز برای فروش و بازاریابی آن فرصتی برای رواج آن پیش نیامده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سطح استان و کشور می‌تواند زمینه فروش و کسب درآمد را ایجاد کند، افزود:وظیفه یک هنرمند بازاریابی نیست، ولی متاسفانه از هنرمندان درخواست می‌کنیم که خودشان، بازار فروش را پیدا کنند و محصولات شان را به فروش برسانند.

مشتاقیان تصریح کرد: بر اساس مسئولیت میراث فرهنگی بازارچه صنایع دستی آماده و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته تا کار‌های هنری خود را انجام دهندو به فروش برسانند.

وی افزود: شهرستان اردکان یک شهر صنعتی است می‌توان با ارتباط با صنایعی نظیر چوب و ساخت مبل و پارچه زمینه برای حضور هنرمندان در این بخش‌ها را مهیا کرد و از ذوق و ایده هنری شان بهره برد.

انتهای پیام/ ا

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سطح استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار