به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت: دکلهای برق انتهای باند ۳۴ فرودگاه ساری از سال ۱۳۴۸ نصب شده بود که به دلیل ارتفاع زیاد آنها و به خطر افتادن ایمنی هواپیماها در زمان نشست و برخاست برای حفظ ایمنی بیش از ۵۰۰ متر از آستانه این باند ۲۶۰۰ متری کاهش پیدا کرده بود.
وی افزود: درسال ۹۱ شرکت توانیر طول سه دکل نزدیک به باند را از ۳۶ متر به ۵۲ متر افزایش داد که باعث جابجایی ۹۰۰ متر دیگر از آستانه باند شد.
مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت: بیش از ۱۴۰۰ متر از باند بدون استفاده مانده بود مجبور بودیم که عملیات پروازی با ریسک بیشتری انجام شود.
وطن خواه افزود: مقرر شد که وزارت نیرو برای کاهش ارتفاع دکلهای برق در این فرودگاه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه میکند.
مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت: این طرح در روز ۱۹ تیر امسال سه دکل ۵۲ متری با ۹ دکل ۲۴ متری جابجا شدند و محدودیت ۹۰۰ متری برطرف شد و دوباره در باند به آستانه قبلی بازگشتیم.
وطن خواه گفت: اگر بخواهیم موانع پروازی را به صفر برسانیم و از تمام طول باند استفاده کنیم با توجه به گسترده بودن شبکه توزیع برق و هزینههای بسیار بالای جابجایی این کار بسیار دشواری است.
انتهای پیام /ر