کاپیتان اسبق تیم ملی گفت :می‌توانیم باقیمت بهتر و کیفیت بالاتر مربی دیگری از اروپا جذب تیم ملی کنیم.

درخشان: بهتر از کی روش هم برای هدایت تیم ملی وجود داردحمید درخشان بازیکن اسبق پرسپولیس در گفتگو باخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره ارزیابی اش از تمدید قرارداد کارلوس کی روش از سوی فدراسیون فوتبال بیان کرد: او زحمات بی‌شماری را برای تیم ملی ایران کشیده است اما می‌توانیم باقیمت پایین‌تر، مربی اروپایی ای مانند زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی که که کیفیت و کارایی بالاتری از کی روش دارد جذب کرده و با این کار کیفیت فوتبالمان را افزایش دهیم.

پیشرفت در لیگ برتر فوتبال اصول تمرینی خاصی دارد

او درباره تمرین های پیش فصل پرسپولیس و استقلال و برگزاری اردوی آنها در کرواسی و ترکیه گفت: تمرین تیم های استقلال و پرسپولیس در خارج از کشور، باعث پیشرفت و افزایش آمادگی بازیکنان آنها می شود و سایر تیم ها هم برای پیشرفت باید چنین اردوهایی برگزار کنند.

او ادامه داد :اگر سایر تیم ها فکر تمرین کردن در یک کمپ خوب نیستند مشکل از خودشان است. پیشرفت در لیگ اصول خاصی دارد و تیم ها برای آماده‌سازی باید به فکر حضور در یک کمپ خوب باشند. برای رسیدن به آمادگی لازم در لیگ برتر باید دوره‌ی زمانی و بدن‌سازی طی شود که متاسفانه برخی تیم ها به این موضوع اهمیت نمی دهند. به همین دلیل دچار افت می شوند و پیشرفت نمی کنند که این ناآمادگی در بازی های لیگ نمود دارد .

فوتبال حرفه‌ای نیاز به هزینه حرفه‌ای هم دارد

او گفت: تیم‌ها باید برنامه درست و اصولی داشته باشند چراکه این برنامه هم به نفع خودشان است هم به نفع فوتبال ایران.  این‌که تنها 2 تیم برای برگزاری تمرینات خود به خارج از کشور می‌روند و سایر تیم ها چنین کاری انجام نمی دهند، دلیلی نیست که جلوی برگزاری اردوهای خارجی پرسپولیس و استقلال را بگیریم.

او افزود : اگر رقابتی نباشد پیشرفتی هم وجود ندارد. هرچند اردوی خارجی هزینه سنگینی دارد اما لیگ برتر یعنی لیگ حرفه‌ای‌ها و در چنین لیگی هزینه کردن منجر به پیشرفت تیم ها می شود.

باندبازی کمکی به فوتبال ایران نمی‌کند

حمید درخشان درمورد باندبازی فوتبال ایران گفت: باندبازی کمکی به فوتبال ایران نکرده است. تا زمانی که به شکل درستی کار نکنیم و برنامه‌ریزی نداشته باشیم موفقیتی از برگزاری لیگ حاصل نمی شود.

او درباره لزوم جوان گرایی روی نیمکت سرمربیگری تیم های لیگ برتری اظهار داشت: روی کار آمدن سرمربی‌های جوان در کوتاه مدت سخت است و مشکلات خاص خودش را به دنبال دارد. با این وجود جوان گرایی در بین مربیان ایرانی لازم است. البته این مربیان ابتدا باید در کنار سرمربیان باتجربه کار کنند تا با افزایش تجارب خود بتوانند به پیشرفت فوتبال ایران کمک کنند.

کیفیت لیگ دسته اول مستقیم روی لیگ برتر تأثیر دارد

کاپیتان اسبق تیم ملی درباره ارزیابی اش از کیفیت رقابت های لیگ دسته اول در سال های اخیر گفت: طبیعی است بازیکنان خوب لیگ دسته اول به لیگ برتر انتقال داده می‌شوند و هرچه کیفیت لیگ دسته یک بهتر باشد در لیگ برتر هم تاثیرگذار است. ضمن اینکه باشگاه‌ها خودشان باید سازندگی داشته باشند که این تقریباً در باشگاه‌های ما کم است .

4 تیم در لیگ برتر مدعی قهرمانی هستند

درخشان درباره مدعیان قهرمانی لیگ هفدهم گفت: مدعیان قهرمانی لیگ برتر چهار تیم استقلال پرسپولیس تراکتور و سپاهان هستند چراکه این تیم‌ها نسبت به بقیه هزینه بیشتری انجام داده اند و نگاه حرفه‌ای‌تری به فوتبال دارند .

کرواسی نشان داد فاصله ها  در فوتبال از بین رفته است

سرمربی سابق پرسپولیس درمورد فینال جام جهانی 2018 روسیه گفت: هر 2 تیم فرانسه و کرواسی مستحق قهرمانی و رسیدن به جام هستند. به ویژه کروات ها که تلاش زیادی انجام داده اند و  حتی اگر نایب قهرمان شوند بازهم افتخار بزرگی است. صعود یک  تیم درجه اروپایی به فوتبال نشان‌دهنده کاهش فاصله‌ی تیم های دنیا است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۷
جناب‌‍‌درخشان‌شما‌یکبار‌توزندگی‌محمدخانی‌درخشیدی‌‍‌دیگه‌نسخه‌واسه‌تیم‌ملی‌‌
نپیچ‌‌لطفا!
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
آفرین به پرسپولیس
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
آقا درخشان تو کسی هستی جز دو بهم زنی کار از دست تو بر نماید تمام تیم ورزش را خراب کرد پرسپولیس 2نفتت تهران 3 سرور رشت و آقای گل جهان ولی کریمی بی ادبی کرد پول که از مربیگری کرفتو حرام باد
آخرین اخبار