رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق درارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد طی سه روز آینده در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، سراوان به سمت سرباز، قصرقند، نیکشهر و فنوج در ساعات بعد از ظهر رشد ابر داشته باشیم همچنین رگبار‌های پراکنده باران، رعد و برق و تندباد‌های لحظه‌ای در این نواحی دور از انتظار نیست.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان از امروز شاهد کاهش ۲ درجه‌ای هوا خواهیم بود که این دما تا پایان هفته ماندگار است همچنین در شمال استان از شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه کاسته شده است.

وی با بیان اینکه وزش باد در نواحی شمالی استان از اواسط هفته شروع می‌شود خاطر نشان کرد: روز سه شنبه در برخی نقاط شاهد گردوخاک خواهیم بود.

ملاشاهی ادامه داد: برای سه روز آینده دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی شده است که بهتر است شناور‌ها پیش از ورود به دریا شرایط را از طریق اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بررسی کنند.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/گ

بارش در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار